سونی اکسپریا XZ2 پریمیوم با دوربین دوگانه و صفحه‌نمایش 4K معرفی شد

شرکت سونی امروز با معرفی گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم اولین گوشی هوشمند با دوربین دوگانه خود را معرفی کرد. اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم سونی (Sony Xperia XZ2 Premium) از صفحه‌نمایش 4K HDR، پردازنده اسنپ‌دراگون 845 ، شش گیگابایت رم و امکان عکسبرداری و فیلمبرداری در شرایط نوری بسیار تاریک برخوردار است.

0

صفحه‌نمایش تریلومینوس اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم سونی 5.8 اینچی بوده و از رزولوشن 2160 در 3840 پیکسل با نسبت ابعاد صفحه 16:9 برخوردار است و یک شیشه محافظ 2.5D گوریلا گلس 5 روی آن را پوشانده است.

سونی یک صفحه شیشه‌ای نیز در قاب پشتی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم سونی بکار برده که از همان طراحی موسوم به Ambient Flow که این طراحی با اکسپریا ایکس زد 2 در کنگره جهانی موبایل بارسلون 2018 در اسفند ماه معرفی شد، بهره برده است. حسگر اثر انگشت در اکسپریا ایکس زد 2 دقیقا در مرکز قاب پشتی گوشی و دقیقا در پائین نقطه اتکا اصلی این گوشی یعنی دوربین دوگانه آن قرار گرفته است.

دوربین دوگانه جدیدترین حرف سونی در اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

دوربین اصلی این گوشی همانطور که گفتیم یک دوربین دوگانه است که از یک سنسور 19 مگاپیکسلی Exmor RS با سایز 1/2.3 اینچ و گشادگی دریچه f/1.8  و اندازه پیکسل 1.22μm و یک سنسور 12 مگاپیکسلی با سایز 1/2.3 اینچ و گشادگی دریچهf/1.6  و اندازه پیکسل 1.55μm برخوردار است که سنسور دوم برای تصاویر مونوکروم و بهبود تصاویر در شرایط نوری تاریک عمل خواهد کرد.

دوربین دوگانه اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم

ماژول دوربین دوگانه‌ای که سونی در اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم از آن بهره برده چندان هم ناآشنا نیست و سونی آن را در کنگره جهانی موبایل بارسلون به نمایش گذاشته بود. این ماژول دوربین می‌تواند عکس‌هایی با ایزو 51200 و ویدئوهایی با ایزو 12800 را ثبت کند.

دوربین سلفی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم سونی نیز از یک سنسور 13 مگاپیکسلی Exmor RS با سایز 1/3.06 که می‌تواند حساسیت نوری و ایزو تا 3200 را ثبت کند، بهره می‌برد. اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم سونی از یک باتری 3540 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و همچنین شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های Smart Stamina و  STAMINA موجود در آن می‌تواند تا آخرین قطره شارژ گوشی را برایتان به خوبی جیره‌بندی کند.

اما تا اینجا اگر از تمام چیزهایی که اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم دارد حرف زدیم اجازه دهید از نداشته‌ها نیز حرف بزنیم. اکسپریا ایکس زده 2 پریمیوم سونی درگاه جک 3.5 میلی‌متری صدا را از دست داده تا شرکت ژاپنی سونی نیز دنباله‌رو اپل، گوگل و اچ‌تی‌سی باشد.

اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم 236 گرم وزن و در ابعاد 158 در 80 در 11.9 میلیمتر طراحی و عرضه شده و قاب پشتی محدب آن نهایتا 6.4 میلیمتر ضخامت دارد. این گوشی هوشمند سونی در رنگ‌های سیاه کروم و نقره‌ای کروم مجهز به اندروید 8 اوریو در تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد و سونی اعلام قیمت رسمی آن را به زمان عرضه موکول کرده است.

منبع SonyMobile
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.