نگاهی به جشنواره عیدِ دیدنی با هوآوی؛ لذت خریدی معتبر

همان‌طور که می‌دانید هواوی از بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات فروردین جشنواره‌ای نوروزی با نام عیدِ دیدنی با هوآوی را برگزار کرد که در این مطلب قصد داریم نگاهی به دستاوردهای آن داشته باشیم.

0

با این‌که سال‌ها بود که ستاد مبارزه با قاچاق کالا قصد راه‌اندازی سامانه رجیستری برای جلوگیری از واردات غیرقانونی تلفن همراه را داشت اما عملیاتی شدن آن به دلایل مختلف تا نیمه دوم سال 96 به طول انجامید. حتی با شایعه عملیاتی شدن این طرح و با وجود این‌که هنوز برندهای چندانی مشمول آن نشده بودند قیمت گوشی‌های هوشمند به همین بهانه افزایش یافت. کاربران رغبت بیشتری نسبت به خرید قانونی گوشی از فروشگاه‌های معتبر و نمایندگی‌ها پیدا کردند و فرصت خوبی ایجاد شد تا این فروشگاه‌ها مشتریان را از طبقات بالایی پاساژ علاالدین پایین بکشند!

در این بین با این‌که برخی برندها در فکر کسب سود بیشتر بودند و طرح رجیستری را عامل «با ارزش‌تر شدن کالای خود» و در نتیجه افزایش قیمت آن دیدند برخی دیگر سعی کردند با برگزاری جشنواره‌ها انگیزه مضاعفی را برای خرید قانونی کالا فراهم کنند. هواوی یکی از این برندها بود که جشنواره عیدِ دیدنی با هوآوی را برگزار کرد.

عیدِ دیدنی با هوآویدر این جشنواره که از 12 بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروز امسال ادامه داشت هواوی هشت گوشی پرفروش خود را مشمول دریافت جوایز کرد. در کنار برخی جوایز که بدون قرعه‌کشی به خریداران اهدا شد هواوی جوایز ویژه‌ای نیز در نظر گرفته بود. این جوایز شامل 77 گوشی لوکس میت 10 پورشه دیزاین و همچنین اسپیکرهای بلوتوث، هدست JBL و خدمات رایگان VIP می‌شد. ما نیز در فارنت برندگان هر هفت هفته قرعه‌کشی را برای خریداران اعلام کردیم.

همان‌طور که می‌دانید پیش از اجرای طرح رجیستری با این‌که می‌توانستید گوشی‌های حاصل از واردات غیرقانونی و قاچاق را با قیمتی پایین‌تر پیدا کنید اما فروشنده معمولاً مسئولیتی در قبال مشکلات احتمالی آن پس از گذشت 48 ساعت نمی‌پذیرفت. حالا و با اجرای طرح رجیستری تنها انتخاب خرید گوشی‌هایی است که رسماً وارد بازار کشورمان شده است. با افزایش نرخ ارز و اجرای این طرح قیمت گوشی‌های هوشمند افزایش یافت و هواوی سعی کرد برای جذب خریدار جشنواره نوروزی را راه‌اندازی کند. به این ترتیب جوایز اهدا شده می‌توانست گاهی اوقات این افزایش قیمت را جبران کرده و گاهی یک کاربر با بودجه پایین را صاحب یک گوشی لوکس و خاص کند!

هواوی میت 10 و میت 10 پرو

یکی دیگر از مزایای خرید در جشنواره عیدِ دیدنی با هوآوی قیمت مناسب گوشی‌های این برند است. با وجود این‌که گلکسی نوت 8 و ال‌جی وی 30 به عنوان پرچم‌داران سامسونگ و ال‌جی قیمت سرسام‌آوری دارند اما میت 10 و میت 10 پرو با قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه شده‌اند. علاوه بر این گوشی‌های اقتصادی‌تر مثل پی اسمارت یا Y5 2017 نیز نسبت به رقبا از امکانات بهتری برخوردار هستند. دلیل این ارزش خرید بالاتر قیمت‌گذاری هواوی براساس توان خرید کاربران ایرانی است؛ کاری که در برندهای دیگر معمولاً کمتر صورت می‌گیرد.

در طول یکی از روزهای جشنواره نیز به یکی از مراکز خرید هواوی در پاساژ چارسو مراجعه کردیم و نظرات خریداران را جویا شدیم. برخلاف تصور بسیاری کاربران قیمت پایین‌تر محصولات هواوی دلیل اصلی انتخاب خریداران نبود. برخی از آن‌ها عنوان می‌کردند که با قصد خرید پرچم‌داران سایر برندها پا به چارسو گذاشته‌اند اما امکانات بهتر گوشی‌های هواوی نظرشان را تغییر داده است. یکی از خریداران میت 10 هوش مصنوعی این گوشی را عامل انتخاب خود عنوان کرد و برخی دیگر هم با امید برنده شدن میت 10 پورشه دیزاین به چارسو آمده بودند.

به این ترتیب به اعتقاد ما می‌توان عیدِ دیدنی با هوآوی را یک جشنواره موفق برای فروش گوشی هوشمند در بازار ایران دانست. علاوه بر قیمت‌های مناسب و تنوع جوایز، اطلاع‌رسانی به‌موقع و کافی و همچنین قرعه‌کشی شفاف و زنده در صفحه اینستاگرام هواوی موبایل از دیگر مزایای این جشنواره محسوب می‌شود. امیدواریم هواوی باز هم جشنواره‌های بیشتری را برای گوشی‌های جدید سری پی 20 و همچنین نوا خود در ایران برگزار کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.