اینستاگرام حالت Focus را برای عکاسی پرتره معرفی کرد

اگرچه بسیاری از قابلیت‌های جدیدی که معمولاً اینستاگرام عرضه می‌کند پیش از آن در سایر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها مورد تجربه کاربران قرار گرفته اما به نوعی شاهد تکامل این قابلیت‌ها در هنگام عرضه آن در اینستاگرام و فراگیرتر شدن استفاده از آنها در هنگام عرضه در اینستاگرام هستیم. قابلیت فوکوس اینستاگرام به عنوان یکی از جدیدترین قابلیت‌های عرضه شده در این اپلیکیشن احتمالاً از این قاعده مستثنی نخواهد بود. اما قابلیت فوکوس اینستاگرام چیست؟

1

اینستاگرام امروز قابلیت‌های جدیدی به اپلیکیشن محبوب خود اضافه کرد که بزرگترین خبر در این خصوص را می‌توان اضافه شدن قابلیت پرتره به این برنامه دانست که با عنوان قابلیت فوکوس (Focus) به آن اضافه شده است. اینستاگرام همچنین روش جدیدی برای مورد خطاب قرار دادن (منشن کردن) سایر کاربران در بخش استوری با استفاده از استیکر به اپلیکیشن خود افزوده است.

قابلیت فوکوس اینستاگرام چیست؟

قابلیت فوکوس اینستاگرام در واقع برپایه قابلیت پرتره بنا شده که این روزها تقریبا در بیشتر گوشی‌های هوشمند جدید نشانه‌ای از آن دیده می‌شود و حالا اینستاگرام به عنوان یک گزینه جدید آن را در کنار قابلیت سوپرزوم دقیقا زیر دکمه ضبط در بخش استوری قرار داده است.

قابلیت فوکوس اینستاگرام

اینستاگرام در خصوص قابلیت فوکوس اعلام کرده است که با استفاده از این قابلیت محیط اطراف شخصی که در کادر دیده می‌شود به صورت مات در می‌آید و این کار به سادگی و تنها با زدن دکمه ثبت تصویر و نگهداشتن دکمه برای ضبط ویدئو در هنگام استفاده از این قابلیت فراهم می‌شود.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم اینستاگرام قابلیت‌های دیگری نیز به این برنامه افزوده که از جمله دیگر آنها می‌توان به روش جدید برای خطاب قرار دادن (منشم کردن) سایر کاربران اشاره کرد. در این روش که فعلا برای کاربران iOS در دسترس قرار گرفته است با استفاده از استیکر “@mention” که در بخش استیکرها در دسترس خواهد بود می‌توانید با استفاده از استیکرها سایر کاربران را در تصویر خود منشن کنید.

اینستاگرام اعلام کرده که قابلیت فوکوس (پرتره) فعلا برای آیفون 6 و برخی گوشی‌های اندرویدی منتخب در آپدیت جدید عرضه شده است.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. رضا می‌گوید

    سلام . من‌گوشی نوت ۸ دارم و متاسفانه این گزینه برای من وجود نداره! قبلا یه مدت داخل فیلترهای تشخیص چهره اضافه شده بود به اسم پورتره ولی بعد یه چهارروز از بین رفت! چه باید بکنم تا بتونم ازش استفاده کنم؟