فروش جهانی برنامه‌ها در اپ‌استور اپل همچنان تقریباً دو برابر گوگل‌پلی است

در حالی که از گوگل پلی به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن موبایلی در جهان یاد می‌شود، با این حال بزرگ‌تر بودن همیشه وقت به معنای سودآوری بیشتر نیست، چراکه شاید جالب باشد بدانید فروش جهانی برنامه‌ها در اپ‌استور اپل همچنان تقریباً دو برابر گوگل پلی است.

0

بر این اساس در سه ماه نخست سال 2018، تعداد تراکنش‌های انجام شده برای خرید اپلیکیشن در فروشگاه اپ‌استور، حدود 85 درصد بیشتر از افرادی بوده که مایل به خرید اپلیکیشن اندرویدی از گوگل پلی بوده‌اند. به زبان ساده‌تر، فروش جهانی برنامه‌ها در اپ‌استور اپل همچنان تقریباً دو برابر گوگل پلی است.

البته اختلاف 85 درصدی یک خبر خوب برای گوگل محسوب می‌شود، چراکه در سال‌های اخیر این رقم به مراتب بیشتر بوده است و این شرکت توانسته با تعبیه قابلیت‌های خاص در پلتفرم موبایلی خود، کاربران بیشتری را ترغیب به خرید نسخه پولی اپلیکیشن‌ها اندرویدی کند. به طور متوسط سالانه اختلاف درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها در اپ‌استور و گوگل پلی 25 درصد افزایش پیدا می‌کند که این رقم در شش ماه اخیر به 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

فروش جهانی برنامه‌ها

البته این روند در میزان تعداد برنامه‌های دانلود شده از فروشگاه‌های مذکور برعکس است، به طوری که در بهار 2018 تعداد 19.2 میلیارد اپلیکیشن از گوگل پلی دانلود شده که 135 درصد بیشتر از تعداد برنامه‌هایی است که کاربران پلتفرم iOS از اپ‌استور دریافت کرده‌اند. البته فروشگاه نرم‌افزاری اپل نیز در این قسمت پیشرفت داشته و توانسته این اختلاف را ده درصد نسبت به فصل گذشته کاهش دهد.

فروش جهانی برنامه‌ها

البته میزان درآمد جایی است که مسلماً برای توسعه‌دهنده‌ها اهمیت بسیاری دارد و در آن شاهد رشد بیشتر در فروشگاه نرم‌افزاری اپل هستیم. تفاوت میان درآمد توسعه دهنده‌های اندروید و iOS به شکل مشخصی زیاد است. فارغ از اینکه از چه نوع پلتفرمی حمایت می‌کنید، گزارش جدید App Annie نشان می‌دهد که پلتفرم‌های موبایلی مذکور به شکل قابل توجهی سودآور هستند و در مجموع 5/25 میلیارد بار دانلود در بهار 2018 از این دو فروشگاه صورت گرفته است؛ برای این میزان دانلود 18.4 میلیارد دلار هزینه شده است.

پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط با استفاده 3 ساعت در روز کاربران از اپلیکیشن‌ها مختلف و دانلود 40 برنامه جدید در ماه، روند فروش جهانی برنامه‌ها و از طرفی درآمد فروشگاه‌های نرم‌افزاری مذکور در سال جاری همچنان افزایش پیدا کند.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.