صفحه‌نمایش گوشی‌های اخیر اکسپریا قابلیت بازسازی تصویر 120 هرتز را دارند

یکی از ویژگی‌های کلیدی ریزرفون صفحه‌نمایش با نرخ بازسازی تصویر 120 هرتز است که آن را برای بازی ایده‌آل می‌کند. اما خوب است بدانید چنین قابلیتی در بسیاری از گوشی‌های اکسپریا نیز از نظر سخت‌افزاری وجود داشته و غیرفعال شده است.

0

اگر تاکنون تجربه استفاده از مانیتورهای 144 هرتزی را داشته باشید می‌دانید که حرکت‌ها و انیمیشن‌ها چقدر در این صفحات نسبت به صفحه‌نمایش‌های رایج 60 هرتزی روان‌تر است. ریزر به عنوان اولین شرکت این قابلیت را به گوشی‌های هوشمند آورد اما خوب است بدانید بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار اخیر سونی از جمله اکسپریا XZ پریمیوم نیز پتانسیل نمایش تصاویر با نرخ بازسازی 120 هرتز را دارند.

اکسپریا XZ پریمیوم یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی HDR با وضوح 4K دارد که با نرخ استاندارد 60 هرتز کار می‌کند. اما ظاهراً با تغییراتی در کرنل دستگاه توسعه‌دهندگان موفق شده‌اند نرخ بازسازی تصویر را به 120 هرتز افزایش دهند. به این ترتیب اکسپریا XZ پریمیوم از سه حالت 1080p@60fps، 1080p@120fps و 2160p@60fps پشتیبانی می‌کند.

نتیجه در میان کاربرانی که کرنل جدید را در کاستوم رام اندروید 8 این گوشی امتحان کرده‌اند متفاوت است. برخی از بهبود چشمگیر صحبت می‌کنند و برخی دیگر می‌گویند تأثیر آن قابل چشم‌پوشی است. جالب است بدانید کاربر انجمن XDA با نام Myself5 متوجه شده این قابلیت تنها به XZ پریمیوم ختم نمی‌شود و بسیاری از گوشی‌های اخیر سونی نیز پتانسیل اجرای 120 هرتزی را دارند:

اکسپریا ایکس پرفورمنس، اکسپریا ایکس، اکسپریا XZ، اکسپریا XZ1، اکسپریا XZ1 کامپکت، اکسپریا XA2 و اکسپریا XA2 اولترا از جمله این محصولات هستند. با این حال رام AOSP توسعه‌داده شده برای این گوشی‌ها دارای حالت 120 هرتزی نیست و به بیان دیگر هنوز کرنل مربوطه برای این گوشی‌ها توسعه داده نشده است.

با این حال جالب است منتظر پاسخ سونی بمانیم که چرا این حالت جذاب صفحه‌نمایش در این گوشی‌ها غیرفعال شده است.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.