این هدست جدید محققان MIT حرف‌هایی که تنها در سرتان می‌گویید را می‌شنود

محققین دانشگاه MIT به تازگی موفق به ساخت هدستی شده‌اند که قادر به خواندن افکار می‌باشد و پیش‌نیاز کنترل گجت‌های هوشمند را بدون اعمال هیچ‌گونه حرکتی محیا می‌کند.

0

هم قصه نانموده دانی, هم نامه نانوشته خوانی؛ این دقیقاً قابلیتی است که هدست جدید محققان MIT ارائه می‌دهد و بدون آنکه شما کلمه‌ای را به زبان جاری کنید، می‌تواند افکارتان را خوانده، بررسی کرده و به آن پاسخ دهد و آن‌هم بدون هیچ‌گونه صدایی!

همان‌گونه که در جریان هستید، در حال حاضر نهایتاً می‌توان از دستورات صوتی برای اعمال فرمان به دستیاران صوتی و در پس آن دسترسی به ویژگی خاصی استفاده کرد. البته هدست جدید محققان MIT پا را فراتر از این ویژگی گذاشته و امکان کنترل گجت‌های هوشمند و درنهایت اعمال مقصودی خاص صرفاً با فکر کردن را به ارمغان می‌آورد.

ایده اصلی طراحی این محصول، ایجاد راه تعامل جدیدی میان انسان و ماشین بوده و فهمیدن اینکه می‌توان یک پلتفرم محاسباتی داشته باشیم که بیشتر درونی باشد یا خیر؟

این هدست عجیب دارای الکترودهایی بوده که به استخوان فک متصل شده و  سیگنال‌هایی از این طریق به مغز ارسال می‌کند تا بتواند با کاربر در ارتباط باشد. هدست مورد بحث همچنین دارای قسمتی حلزونی شده است که ارتعاشاتی به استخوان درونی گوش انتقال می‌دهد، از این رو تداخلی با صداهای اطرافتان ایجاد نخواهد کرد.

هدست جدید محققان MIT برای ترجمه ارتعاشات دریافتی از یک کامپیوتر جانبی استفاده می‌کند و به طور دائم با آن در ارتباط است. با توسعه این فناوری می‌توان در آینده‌ای نه چندان دور بدون بیان کلمه‌ای دستگاه‌های مختلف را کنترل کرده و با دستیار هوشمند گجت خود در ارتباط باشید.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.