چقدر طول می‌کشد تا یک خون‌آشام تمام خون شما را بمکد؟!

علم در دنیای امروزی پرده از بسیاری ابهامات موجود در جهان برداشته است اما آیا می‌توان برای پی بردن به برخی ابهامات موجود در جهان‌های فانتزی هم از علم استفاده کرد؟ با فارنت همراه باشید تا با یکی از این موارد آشنا شوید…

2

یک گاز تمیز از گردن و گریزی سریع، چیزی است که هر خون‌آشام خوش‌اقبال به آن نیاز دارد. گروهی از دانشجوهای فیزیک دانشگاه لستر انگلیس، مدت زمان دقیق لازم برای به انجام رساندن این ماموریت از سوی خون‌آشام را محاسبه کرده‌اند: براساس محاسبات دقیق آن‌ها، یک خون‌آشام تنها به 6.4 دقیقه نیاز دارد تا تمام خون بدن شما را بمکد. یافته‌های جالب این دانشجویان در نشریه Journal of Physics Special Topics دانشگاه منتشر شده است.

بدن انسان در هنگام از دست دادن حجم بالایی از خون داخل رگ‌ها، نمی‌تواند به درستی فعالیت داشته باشد. پس از خروج 15 درصد خون از بدن، ضربان قلب تغییر می‌کند و حتی مکیدن خون از شریان کاروتید هم باعث کاهش مقدار بازگشت خون به قلب می‌شود. دانشجویان دانشگاه لستر با محاسبه اینکه چقدر طول می‌کشد تا 15 درصد از کل خون بدن از طریق چند سوراخ کوچک در گردن خارج شود، به دنبال واقعیت ماجرا رفتند.

آن‌ها جهت نزدیک شدن هر چه بیشتر تحلیل‌ها به واقعیت، چندین فرضیه برای خود ساختند. اول از همه اینکه خون‌آشام‌ها نمی‌خواهند کل خون بدن قربانی را بمکند. فقط کمی سیرخون شده و سپس به سرعت از فرد بخت‌برگشته دور شوند، قبل از اینکه سر و کله فردی با مقداری سیر و صلیب به دست پیدا شود. همچنین آن‌ها جاذبه را به دلیل وجود فشار ناشی از سیستم گردش خون روی جریان آن در نظر نگرفتند. البته خون‌آشام هم خون را نمی‌مکید اگر می‌دانست که فشار خون بیرون از بدن متفاوت از خون‌ریزی یک زخم است. در پایان، دانشجویان عنوان کردند که هر کدام از 5 شریان خروجی از آئورت یک اندازه و یک حالت هستند.

با احتساب میزان سرعت حرکت خون در شریان‌ها، آن‌ها به این قضیه پی بردند که خون‌آشام با ایجاد دو سوراخ نیم میلی‌متری، در مدت زمان 6.4 دقیقه 15 درصد از خون قربانی را می‌مکد. بنابراین اگر در حال نوشتن یک رمان خون‌آشامی، ساختن یک فیلم خون‌آشامی بسیار واقع‌گرایانه یا فقط خرافی هستید، اطلاعاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد را در نظر بگیرید.

منبع GIZMODO
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. میعادیس می‌گوید

    مطلب جالبی بود ممنون

  2. سحهر می‌گوید

    مرسی
    حتما لحاظ میشود
    خخخ