فیس‌بوک: اطلاعات 87 میلیون کاربر به موسسه کمبریج آنالیتیکا درز کرده است

رسوایی فیس‌بوک ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد و فیس‌بوک در پی این رسوایی مدعی شد اطلاعات 50 میلیون کاربر به موسسه کمبریج آنالیتیکا درز کرده است. حالا مشخص شده تعداد این کاربران حداقل 87 میلیون نفر بوده است.

0

خبر رسوایی فیس‌بوک به ‌اندازه‌ای بازتاب داشت که حتی اگر اهل اخبار فناوری هم نباشید در جریان ابعاد این رسوایی قرار گرفته‌اید، در فارنت نیز به هرآن‌چه باید درباره رسوایی اخیر فیس‌بوک در ناتوانی از حفظ حریم شخصی کاربران بدانید اشاره کردیم. در این بین فیس‌بوک پس از گذشت مدتی از این رسوایی ابعاد بیشتری از آن‌را منتشر کرده و مدعی است اطلاعات 87 میلیون کاربر به موسسه کمبریج آنالیتیکا درز پیدا کرده است.

بنا به گفته فیس‌بوک بیشتر اطلاعات کاربرانی که به این موسسه اطلاعاتی درز پیدا کرده مربوط به آمریکایی‌هاست اما باز هم اطلاعات چیزی حدود 1 میلیون کاربر انگلیسی در بین این آمار به چشم می‌خورد. اگر اخبار مربوط به رسوایی فیس‌بوک را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که این آمار در گذشته چیزی حدود نصف این مقدار اعلام شده بود.

پیش از این نیویورک تایمز و گاردین مدعی بودند اطلاعات حدود 50 میلیون کاربر توسط اپلیکیشن تحقیقاتی پروفسور الکساندر کوگان از فیس‌بوک استخراج شده است.

خبر افشای اطلاعات 87 میلیون کاربر فیس‌بوک توسط مایک اشروفِر، یکی از مدیران ارشد فیس‌بوک در یک پست بلاگ منتشر شد. این مدیر ارشد از برنامه‌های سختگیرانه فیس‌بوک برای محدود کردن دسترسی اپلیکیشن‌ها به API فیس‌بوک خبر داد، این کار استخراج اطلاعات کاربران فیس‌بوک توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را محدودتر خواهد کرد.

این رویکردها تنها قسمتی از برنامه‌های فیس‌بوک برای باز گرداندن آبرویی است که از دست داده و باید دید با چنین سیاست‌هایی فیس‌بوک تا چه اندازه خواهد توانست آب رفته را به جوی بازگرداند و اطمینان کاربران را دوباره جلب کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.