از این پهپادها برای قاچاق بیش از 80 میلیون دلار آیفون استفاده می‌شده است

مشکل قاچاق کالا تقریبا در سراسر جهان دولت‌ها را به زحمت انداخته است و قاچاقچی‌ها هر روز روش‌های جدیدتری برای انجام این کار ابداع می‌کنند. در جدیدترین مورد آن پهپادها وسیله قاچاق کالا قلمداد شده‌اند. با فارنت همراه شوید…

0

در سراسر جهان، قاچاقچی‌های محصولات مختلف در تلاش هستند تا از پرداخت عوارض جهت وارد کردن این محصولات به صورت قانونی خودداری کنند و اغلب برای مدت زمانی هم موفق به انجام قاچاق کالا خواهند شد اما در نهایت دستگیر می‌شوند. این اتفاق برای گروهی از قاچاقچی‌های چینی هم رخ داد که با استفاده از پهپاد، تعداد زیادی آیفون به ارزش 80 میلیون دلار را از هنگ کنگ وارد مرکز محصولات شنژن کشور چین کرده بودند. البته ماموران گمرک شنژن اوایل هفته جاری موفق به بازداشت آن‌ها شدند.

افسرهای پلیس در شنژن 26 مظنون را دستگیر کردند که از دو پهپاد با قابلیت پرواز در ارتفاع 200 متری برای کار قاچاق خود استفاده می‌کردند. کار این قاچاقچی‌ها به قدری خوب بود که تواسنتند تا قبل از دستگیری به ارزش 79.8 میلیون دلار گوشی آیفون قاچاق کنند. براساس گزارشات محلی، این واقعه اولین موردی است که در چین با استفاده از پهپاد به قاچاق کالای بین مرزی مشغول می‌شوند. عملیات این گروه پس از نیمه‌شب شروع شده و تنها به چند ثانیه نیاز داشتند تا کیف کوچکی حاوی بیش از 10 آیفون را از مرز عبور دهند؛ بنابراین تنها در یک شب می‌توانستند بیش از 15 هزار آیفون را به راحتی وارد کشور خود کنند.

دولت چین سال گذشته تعدادی قانون سفت و سخت برای جلوگیری از پیش‌آمدهای ناگهانی در رابطه با تداخل پرواز پهپادها با خطوط هوایی به تصویب رساند. به موجب این قوانین، دارندگان پهپاد باید اطلاعات دستگاه خود را به ثبت رسانده و به طور رسمی تحت نام خود تمامی مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. ماموران گمرک شنژن عنوان کردند که به صورت دقیق در حال ارزیابی شیوه‌های نوین قاچاق کالا مانند استفاده از پهپاد هستند و خود آن‌ها هم برای کمک‌رسانی در زمینه کشف چنین وقایعی از دیوایس‌هایی به مانند پهپاد بهره ببرند. هر چند در نهایت همیشه راه‌های جدیدتری برای ارتکاب جرم وجود خواهد داشت.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.