بریدگی صفحه‌نمایش پی 20 هواوی را می‌توانید مخفی کنید!

اگر از تصمیم هواوی برای ایجاد یک بریدگی در صفحه‌نمایش پی 20 و پی 20 پرو راضی نیستید خوشبختانه می‌توانید این بریدگی را به‌ٌصورت نرم‌افزاری مخفی کنید.

0

بریدگی صفحه‌نمایش پی 20 فقط دوربین جلو، بلندگوی مکالمات و حسگرهای ضروری را در خود جای داده و به این ترتیب از بریدگی آیفون 10 باریک‌تر است. با این‌حال اگر ظاهر یک صفحه‌نمایش بریده را دوست ندارید می‌توانید این بریدگی را به‌صورت نرم‌افزاری مخفی کنید؛ به‌نحوی که در اطراف بریدگی تنها ساعت و اعلان‌ها در یک پس‌زمینه مشکی قرار بگیرند.

به این ترتیب محتوای اپلیکیشن‌ها در اطراف بریدگی قرار نگرفته و به نظر می‌رسد صفحه‌نمایش یک حاشیه معمولی در بالای خود دارد. با این‌حال یک تفاوت اساسی میان پی 20 و پی 20 پرو وجود خواهد داشت. از آن‌جا که صفحه‌نمایش پی 20 از نوع IPS است نمی‌تواند رنگ مشکی عمیق صفحات OLED را نمایش دهد و به همین دلیل شاید این بریدگی کماکان خصوصاً در محیط‌های تاریک مشخص باشد. این درحالیست که صفحه‌نمایش پی 20 پرو به لطف پنل OLED می‌تواند پیکسل‌ها را کاملاً خاموش کند تا تشخیص حاشیه صفحه از بخش خاموش دشوار شده و بریدگی به خوبی مخفی شود.

به هر حال در هر صورت خوشحالیم که هواوی این انتخاب را به کاربر داده است. پشتیبانی رسمی اندروید از بریدگی صفحه‌نمایش هم در اندروید P وجود خواهد داشت و انتظار داریم پی 20 و پی 20 پرو تا پایان سال به آن آپدیت شوند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.