فیس‌بوک در پی رسوایی‌های اخیر عرضه اسپیکر هوشمند خود را به تعویق انداخت

فیس‌بوک روزگار خوبی را سپری نمی‌کند و کاربران از ناتوانی فیس‌بوک در حفظ اطلاعات گله‌مند هستند، به همین‌منظور گفته می‌شود در پی رسوایی‌های اخیر این شرکت عرضه اسپیکر هوشمند فیس‌بوک به تعویق افتاده است.

0

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما در جریان هستید که گفته می‌شود نقش فیس‌بوک در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و پیروزی ترامپ بیش از چیزی است که تصور می‌شد. جریان کامل این قضیه را می‌توانید در متنی باعنوان هرآن‌چه باید درباره رسوایی اخیر فیس‌بوک در ناتوانی از حفظ حریم شخصی کاربران بدانید که در فارنت منتشر کردیم مطالعه کنید.

اسپیکرهای هوشمند این روزها طرفداران زیادی دارند و سلاطین بزرگ فناوری سخت‌ مشغول توسعه دستیارهای صوتی و تعامل این دستیارها با اسپیکرهای هوشمند ساخت دست خود هستند در این بین از قرار معلوم این رسوایی بازتاب‌های زیادی در سیاست‌های آینده فیس‌بوک دارد و این غول بزرگ اینترنتی به فکر به تعویق انداختن عرضه اسپیکر هوشمند خود است.

بر اساس گزارشی که در همین زمینه بلومبرگ منتشر کرده است فیس‌بوک رونمایی اسپیکر هوشمند خود را که گفته میشد ممکن است در مراسم توسعه‌دهندگان F8 رونمایی شود را به تعویق انداخته است.

پیش از این گمانه‌زنی شده بود که اسپیکر هوشمند فیس‌بوک محصول خوب و قابل اعتمادی است که به راحتی می‌تواند رقیب محصولاتی مانند اکو آمازون و هوم و هو‌م‌پاد اپل باشد.

اما عدم رعایت حریم شخصی کاربران و افتضاحی که اخیرا گریبان فیس‌بوک را گرفته است باعث شده تا فیس‌بوک تشخیص دهد در حال حاضر زمان مناسبی برای رونمایی اسپیکر هوشمند این شرکت نیست.

این نکته را نیز در نظر باید داشت که تجربه نشان داده است بازار روی خوشی به سخت‌افزارهای ساخت‌ دست فیس‌بوک نشان نمی‌دهد، در این زمینه می‌توان به گوشی فیس‌بوک هوم که توسط اچ‌تی‌سی برای فیس‌بوک ساخته شده بود اشاره کرد.

با این حساب باید دید فیس‌بوک برای عرضه اسپیکر هوشمند خود چه رویکردی را در آینده اتخاذ خواهد کرد.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.