فاکسکان شرکت‌های Belkin، Linksys و Wemo را خریداری کرد

شرکت تایوانی فاکسکان که تولیدکننده آیفون‌ها است، به‌زودی به شرکت پشت برخی از بهترین روترها و دیگر سخت‌افزار کامپیوتری بدل می‌شود. یک شرکت تابعه فاکسکان یعنی Foxconn Interconnect Technology امروز اعلام کرد که شرکت Belkin که صاحب برندهایی چون Linksys و Wemo است را خریداری خواهد کرد.

0

Belkin که در کالیفرنیا واقع‌شده، 35 سال است که به فعالیت می‌پردازد و به خاطر تولید لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل نظیر شارژر وایرلس، داک لپ‌تاپ و قاب گوشی، شناخته می‌شود. Belkin در سال 2013 میلادی کمپانی Linksys را خریداری کرد که به خاطر روترهای خانگی شناخته می‌شود؛ همچنین، بیش از 5 سال است که سیستم خانه هوشمند Wemo را راه‌اندازی کرده است.

این تغییر بزرگی برای فاکسکان محسوب می‌شود؛ چراکه این شرکت را از یک تولیدکننده همیشه در پشت‌صحنه، به صاحب 3 برند تولیدکننده لوازم مصرف‌کننده بدل می‌کند.

فاکسکان مبلغ 866 میلیون دلار برای خرید Belkin پرداخت خواهد کرد. روزنامه Financial Times اشاره می‌کند که این خرید باید مورد تائید کمیته سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا قرار بگیرد، به این معنی که این معامله هنوز تمام‌شده تلقی نمی‌شود. با توجه به اینکه خریدهای خارجی بزرگ دیگر نیز تحت مدیریت ترامپ منحل شده‌اند، نباید تصور کنیم که با این سرمایه‌گذاری موافقت خواهد شد؛ خصوصاً به خاطر اینکه تجهیزات شبکه در آن دخیل هستند. فاکسکان نیز متعهد شده که یک کارخانه 10 میلیارد دلاری در ایالت ویسکانسین تأسیس کند؛ به‌این‌ترتیب احتمالاً موفق به جلب نظر مثبت مقامات خواهد شد.

Foxconn Interconnect Technology یک شرکت تابعه فاکسکان است که بر تولید کابل‌ها و مبدل‌ها تمرکز دارد؛ پس بیشتر محصولات این شرکت، مصرف‌کننده عادی را هدف نمی‌گیرند. درست است که شاید تحت تابعه فاکسکان بودن آن عجیب باشد؛ اما اگر فاکسکان را به‌صورت یک مجموعه در نظر بگیرید، وجود چنین عضوی منطقی به نظر می‌رسد.

از چندی پیش، فاکسکان در خصوص تمایلش به تقسیم کردن کسب‌وکارهای خود به صورتی که چندان به تولید آیفون وابسته نباشند، صحبت می‌کرده است. گفته می‌شود که نیمی از فروش این شرکت، منحصراً از سوی اپل صورت می‌گیرد؛ پس اگر اپل تصمیم به همکاری با شرکت دیگری بگیرد، یا اینکه روزی آیفون شهرت خود را از دست بدهد، شرایط برای فاکسکان بحرانی خواهد شد. کمپانی تصمیم دارد که این رویه را تغییر دهد. مشخصاً کاری مشابه اپل انجام داده و مستقیماً به فروش کالا به مصرف‌کنندگان می‌پردازد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.