هواوی میت 11 (یا میت 20) به حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش مجهز خواهد بود

هوآوی تصمیم گرفته که برای گوشی هوشمند میت 11 خود، از حسگر زیر صفحه‌نمایش استفاده کند. کمپانی حسگر اولتراسونیک کوالکام را برای این کار انتخاب کرده است.

0

پس از مدت‌ها بالاخره تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش به بازار رسیده است و شاهد حضور آن در vivo X20 Plus UD و X21 UD هستیم. این‌ها اولین گوشی‌های هوشمندی هستند که از که حسگر Synaptics برای این مقصود استفاده می‌کنند.

ظاهراً هوآوی هم برای گوشی میت 11 (یا گوشی میت 20، چراکه گوشی سری پی امسال از 10 به 20 رفت)، زیر صفحه‌نمایش را برای قرار دادن حسگر اثرانگشت انتخاب کرده است. بااین‌وجود گفته می‌شود که هوآوی تصمیم گرفته از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام استفاده کند. به‌این‌ترتیب ممکن است میت جدید اولین گوشی هوشمندی باشد که از این حسگر خاص بهره می‌برد.

انتظار می‌رود که میت 11 در اواخر سه ماه سوم یا ابتدای سه‌ماهه چهارم عرضه شود. گفته می‌شود که کوالکام با شرکت تایوانی GIS و شرکت چینی O-film Tech که هردو درزمینهٔ صفحه‌نمایش لمسی فعالیت می‌کنند، شریک شده است تا حسگر اولتراسونیک را تولید کند.

این حسگر نسبت به قطعات سنتی موجود در بازار قیمت سه برابر بالاتری دارد، اما این ماژول تنها 0.44 میلی‌متر ضخامت داشته و از پشت شیشه 800 میکرونی هم کار می‌کند. جالب است بدانید که ضخامت شیشه اسکنرهای خازنی عادی، 200 تا 300 میکرون است. به‌علاوه با حسگر کوالکام حتی زمانی که دستتان چرب یا خیس است هم می‌توانید انتظار باز کردن قفل گوشی را داشته باشید.

هوآوی تنها شرکتی نیست که به پیاده‌سازی حسگرهای اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش می‌پردازد، ظاهراً دیگر کمپانی‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند از این تکنولوژی در محصولات خود برای بازار بین‌المللی استفاده کنند. ممکن است محصولاتی که بازار چین را هدف گرفته‌اند به‌جای حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش، جهت تست واکنش‌ها از سوی خریداران و کاهش ریسک نقض پتنت، از ماژول‌های شناسایی چهره 3 بعدی بهره ببرند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.