مرورگر کروم به‌زودی از پخش خودکار ویدئو با صدا جلوگیری می‌کند

گوگل سال گذشته اعلام کرد که بر روی قابلیت مسدود سازی پخش خودکار ویدئوهای صفحات وب که گاهی منجر به پخش با صدای بلند و از طرفی مصرف شدن بیهوده پهنای باند کاربر می‌شود تحقیق می‌کند؛ خبر خوش آنکه این ویژگی در به‌روزرسانی بعدی مرورگر کروم قابل دسترس خواهد شد.

0

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که در هنگام باز کردن یک صفحه وب با پخش خودکار ویدئو یا موزیکی روبه‌رو شده باشید و یا آنکه بابت اجرای خودکار ویدئوهای تبلیغاتی پهنای باند زیادی را از دست دهید. در حالی که اغلب مرورگرهای امروزی آیکون بی‌صدا کردن فایل در حال پخش را بر روی هر پنجره امکان‌پذیر کرده‌اند، با این حال اجرای خودکار آن‌ها نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه در خوش‌بینانه‌ترین حالت صرفاً پهنای بند را هدر می‌دهند.

حال به نظر می‌رسد گوگل در این راستا پیش قدم شده و طبق گزارش 9to5Google، در نسخه بعدی مرورگر کروم قابلیتی تعبیه کرده است که از پخش خودکار ویدئو با صدا جلوگیری می‌کند. البته از آنجا که این شرکت خود به عنوان یکی بزرگ‌ترین سرویس‌های تبلیغات اینترنتی شناخته می‌شود، ویژگی مذکور را به طور پیش‌فرض بر روی اجرای بی‌صدای ویدئوها تنظیم کرده؛ با ابن حال کاربر می‌تواند آن به اجرا نشدن خودکار تمام ویدئوها تغییر دهد.

در سوی دیگر کاربر بر اساس سلیقه قادر به معاف کردن برخی وب‌سایت‌ها است؛ بدین معنا که می‌تواند برخی وب‌سایت‌ها را از اجرا کردن دستور عدم پخش خودکار ویدئوها چه با صدا و چه در حالت MUTE معاف کند.

ویژگی‌ مذکور برخی از قابلیت‌های اولیه گوگل کروم 66 هست و هنوز امکان تجربه آن در نسخه بتای مرورگر کروم نیز وجود ندارد.

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.