حجیم‌ترین حافظه SSD جهان با ظرفیت ۱۰۰ ترابایت رونمایی شد

حجیم‌ترین حافظه SSD جهان که ExaDrive DC100 نام داشته توسط شرکت Nimbus تولیدشده است، این حافظه یک درایو 100 ترابایتی حالت‌جامد بوده و در قالب اینترفیس SATA و به ابعاد 3.5 اینچ عرضه می‌شود. در تولید این محصول تمرکز نه بر سرعت، بلکه بر بهره‌وری بوده است.

0

این SSD در استفاده از فضا بهینه عمل کرده و میزان مصرف برق کارآمد یک وات بر ترابایت را دارد. به گفته‌ی Nimbus، به کمک این درایو در مقایسه با دیگر درایوهای SSD حجیم (نظیر 30.72TB SSD سامسونگ) دیتاسنترها می‌توانند در مصرف برق، خنک کردن و استفاده از فضای رک تا 85 درصد بهینه‌تر عمل کنند. Nimbus پیش‌بینی می‌کند که هزینه نهایی (خود درایو و هزینه نگهداری آن) در دوره 5 ساله به ازای هر ترابایت، 42 درصد کمتر از سایر درایوهای SSD موجود در بازار خواهد بود.

Nimbus ExaDrive Dc100

این درایو سرعت فوق‌العاده بالایی ندارد: 500 مگابایت بر ثانیه خواندن و نوشتن ترتیبی و 100K عملیات در ثانیه (IOPS) برای خواندن و نوشتن تصادفی. این میزان خواندن بهتر از سامسونگ است، اما حافظه Nimbus در نوشتن سرعت کمتری دارد (سامسونگ سرعت نوشتن تصادفی 400k/50k ارائه می‌دهد). سرعت خواندن و نوشتن در حالت ترتیبی نیز کاملاً پایین است (درایو سامسونگ سرعت خواندن 2100 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 1700 مگابایت بر ثانیه دارد).

ExaDrive DC100 گارانتی 5 ساله مقاومت نامحدود و عمر مفید 2.5 میلیون ساعته دارد. اگر برای نیازمندی‌های شما بیش از گران‌قیمت و حرفه‌ای به نظر می‌رسد، باید بگوییم که سال گذشته Nimbus Data مدل 50 ترابایتی این درایو را عرضه کرده است.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.