شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ مجبور به انتشار راهنما و نرم‌افزارهای لازم برای تعمیر خواهند شد

دادگاهی در ایالات کالیفرنیا به تازگی قانونی را تصویب کرده که در صورت اجرایی شدن، شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ را مجبور به انتشار راهنما و نرم‌افزارهای لازم برای تعمیر محصولاتشان خواهد کرد.

0

نه تنها گوشی‌های هوشمند، هیچ گجت الکترونیکی در بازار موجود نیست که از صدمات احتمالی مصون باشد و به زبان ساده دچار عیب نگردد. از آنجا که هزینه تعمیر گوشی‌های هوشمند گاهی مواقع هم اندازه خرید یک مدل جدید برآورد می‌شود، استفاده کنندگان نهایی حق این را دارند که از عیب اصلی دستگاه خود مطلع شوند. این عمل موجب جلوگیری از صرف هزینه بیشتر برای تعویض یا تعمیر قطعاتی می‌شود که درواقع عیبی ندارند.

موارد مذکور عقیده سوزان تالامانتز اگمن، معاون حقوقی دادگاه در ایالات کالیفرنیا امریکا است. وی مدعیست که شرکت‌های تولید کنندگان گجت‌های هوشمند و علل خصوص گوشی‌های هوشمند مانند اپل، سامسونگ و مایکروسافت بایستی راهنما و ابزارهای مناسب را در اختیار مصرف کنندگان نهایی قرار دهند که خود فرد به وسیله آن به عیب دستگاهش آگاهی یابد و قادر به تعمیر باشد.

وی همچنین مدعیست که شرکت اپل با لابی‌گری در دادگاهی در نیویورک توانسته مانع تصویب قانونی مشابه شود که این شرکت را مجاب به استقرار دستگاه‌های عیب‌یاب در نمایندگی‌هایش می‌کند. شرکت اپل برخلاف بسیاری از کمپانی‌های سخت افزار هنوز در سازمان‌های تجاری حمایت از حقوق مصرف کننده مانند CompTIA عضویت پیدا نکرده است.

سوزان تالامانتز اگمن مدعیست که شرکت‌های سخت افزاری اعم از تولید کنندگان گجت‌های هوشمند و قطعات صنایع کشاورزی مانند John Deere بایستی تابع قوانینی باشند که آن‌ها را مجاب به تأسیس تعمیرگاه‌های مجاز می‌کنند که قطعات اصلی را در اختیار دارند. علاوه بر این در مراکز مذکور بایستی سخت افزار و نرم افزارهایی تعبیه شود که به طور دقیق عیب دستگاه‌ها را به مصرف کنندگان اطلاع دهد.

در سوی دیگر این کمپانی‌ها ملزم به گسترش زنجیره پخش قطعات اصلی جایگزین هستند و حق یک مصرف‌کننده است که در صورت صرف هزینه، بهترین خدمات و قطعات را برای دستگاه معیوب خود دریافت کند.

منبع motherboard.vice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.