گلکسی اس 9 از iFixit امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ را کسب کرد

یکی از معیارهای اساسی افراد جهت خرید گوشی هوشمند، به خصوص آن دسته از افرادی که خواهان صرف هزینه هنگفتی برای در اختیار گرفتن یک پرچم‌دار هستند، میزان استقامت فریم دستگاه و قابلیت تعمیر پذیری آن است. در ادامه در فارنت همراه ما باشید تا میزان تعمیرپذیری پرچم‌دار جدید سامسونگ را از نگاه کارشناسان iFixit در کالبدشکافی گلکسی اس 9 بررسی کنیم.

1

وب‌سایت iFixit همیشه وقت منتظر عرضه یک محصول جدید و تراز اول است تا پس از باز کردن آن، نگاهی به قطعات داخلی انداخته و نحوه تعمیر پذیری این محصولات را رتبه‌بندی کند. باید گفت نمره‌هایی که به گوشی و تجهیزات جدید می‌دهد، امتیازهای خوب و قابل قبولی است و با استناد به این امتیازها به راحتی می‌توان در خصوص تعمیر پذیری یک محصول قضاوت کرد. در همین راستا کارشناسان این وب‌سایت به تازگی گلکسی اس 9 را مورد کالبد شکافی قرار داده‌اند.

گلکسی اس 9 از iFixit

گلکسی اس 9 از iFixit تنها توانسته امتیاز 4 از 10 را کسب کند که امتیاز تعمیرپذیری متوسطی محسوب می‌شود اما به مراتب کمتر از امتیاز گوگل پیکسل 2 است. البته گلکسی نوت 8 نیز همانند پرچم‌دار جدید سری گلکسی اس به امتیاز 4 دست یافت و این در حالیست که ضعیف‌ترین امتیاز تعمیر پذیری مربوط به اسنشیال فون با امتیاز 1 است.

گلکسی اس 9 دارای فریمی یکپارچه است و برای باز کردن قاب پشتی آن حتماً به یک تفنگ حرارتی احتیاج است. پس از تهیه پیش‌نیاز این کار و باز کردن چسب‌های عایق، اولین قطعه‌ای که چشم نوازی می‌کند، سنسور دوربین دوگانه با گشادگی دیافراگم f1.5 است. این دوربین در شرایط کم‌نور از گشادگی دیافراگم سریع f/1.5 استفاده می‌کند تا میزان ثبت نور را به حداکثر برساند و در محیط‌های پرنورتر از نسبت کانونی f/2.4 بهره می‌گیرد تا جزئیات با شفافیت بیشتری ثبت شوند. ماژول دوربین دوتایی اس 9 توسط 6 پین در جای خود نگاه داشته شده و پس از باز کردن آن می‌توان بار دیگر به کمک تفنگ حرارتی و کمی مایع رقیق کننده چسب، باتری دستگاه را از پین‌های اتصال جدا کرد.

آن‌طور که به نظر می‌رسد، سنسور ماژول تشخیص چهره گلکسی اس 9 تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی نداشته و امکان استفاده در آن واحد تشخیص چهره و تشخیص قرنیه به واسطه الگوریتم‌های نرم افزاری پدیدار شده است. به طور کلی گلکسی اس 9 در مجموع دو سنسور دوربین اصلی، یک دوربین سلفی و یک سنسور تشخیص چهره دارد. پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان iFixit، مشخص شد که سنسور دوربین سلفی و سنسور تشخیص چهره گلکسی اس 9 با مدل به کار رفته در نسل قبلی یکسان است. البته سامسونگ مدعیست که یکپارچه کردن حافظه رم DRAM با دوربین اصلی، باعث به وجود آمدن قابلیت ثبت تصاویر با وضوح 960 فریم بر ثانیه می‌شود. باتری گلکسی اس 9 از iFixit امتیاز بالایی را به جت ایمنی و کیفیت دریافت کرده است، از این رو در برابر گرما مقاومت بالایی دارد.

گلکسی اس 9 از iFixit

کارشناسان iFixit معتقد هستند که به کار گیری از نمایشگر خمیده در اس 9 باعث گردیده که جدا کردن آن از قاب پشتی، بدون آسیب دیدن، کار را دشوار کند. از سنسورهای دوربین و باتری که گذر کنیم، به جک هدفون برمی‌خوریم که سامسونگ آن را کماکان در اس 9 حفظ کرده است. در دل این گوشی بالا رده نیز مادربرد اصلی دستگاه مشاهده می‌شود که ماژول‌های مختلفی از جمله حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایتی UFS ساخت توشیبا (نارنجی)، قرمز (رم LPDDR4X) یکپارچه شده با پردازنده اصلی و آبی ( تنظیم‌کننده ولتاژ کوالکام) بر روی آن سوار شده‌اند.

گلکسی اس 9 از iFixit

در حالی که مغز دستگاه از ماژول‌های قابل مختلفی تشکیل شده که به راحتی قابل تعویض هستند، اما گلکسی اس 9 از iFixit امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ را کسب کرده است که مربوط به پیچیدگی باز کردن نمایشگر و مکانیزم خارج کردن باتری از آن است.

منبع androidpolice
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سعیده می‌گوید

    دمت گرم فارنت که حقایق رو میگی. خدایی سامسونگ و گلکسی اس 9 اش چیزی نیست که اینقدر ازش تعریف می کنند. به زودی که اس 9 فراگیر بشه بین مردم و مقایسه اش کنن با وی 30 و سایر پرچمدارها متوجه میشن که این برند تو خالیه