گلکسی نوت 9 به حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش مجهز نخواهد شد

زمانی که سامسونگ پتنت مربوط به حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش را منتشر کرد، به نظر می‌رسید که از این تکنولوژی در گلکسی اس 9 استفاده شود. اما نه‌تنها این اتفاق نیفتاد بلکه این فناوری طبق شایعات جدید به گلکسی نوت 9 نیز نخواهد رسید.

2

حتی مینگ‌چی کو از موسسه KGI، پیش‌بینی کرده بود که می‌توانیم منتظر حضور حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش در دستگاه گلکسی نوت سال 2018 باشیم؛ و بعد شایعات جهت مخالف این پیش‌بینی را خبر دادند.

حالا مینگ‌چی کو موضع خود را عوض کرده و با شایعات موافق است. سامسونگ پیاده‌سازی چنین قابلیتی را متوقف کرد، چراکه نه حسگر اولتراسونیک (از کوالکام) و نه حسگر اپتیکال (از سامسونگ LSI، Synaptics و دیگر تولیدکنندگان) نیازمندی‌های فنی این کمپانی را مرتفع نمی‌کرد.

حتی KGI نیز اطمینان دارد که سامسونگ درنهایت قطعه موردنظر خود را پیدا خواهد کرد. تحلیلگران این شرکت به اینکه اسکن چهره جایگزین احراز هویت به کمک اثرانگشت می‌شود باور ندارند، پس وجود یک حسگر مناسب برای طراحی تماماً صفحه‌نمایش در آینده حیاتی خواهد بود.

تنها خواهان رشد این قطعه شرکت سامسونگ نیست، کمپانی‌های تولیدکننده چنین حسگری نیز دوست دارند که شاهد ورود آن به بازار باشند؛ چراکه این قطعه 4 تا 6 برابر قیمت بالاتری نسبت به حسگرهای خازنی فعلی دارد.

Kuo همچنان ایمان دارد که تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی (به‌غیراز سامسونگ) اسکن چهره را نسبت به حسگرهای اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش ترجیح می‌دهند. بنا به گفته‌های وی، طی چند سال آینده دستگاه‌های اندرویدی بیشتری که به اسکنر چهره مجهز شده باشند تولید خواهند شد تا دستگاه‌هایی که حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش داشته باشند.

درعین‌حال Vivo ادعا کرده که در ادامه سال میلادی جاری، گوشی مفهومی APEX خود را به تولید انبوه می‌رساند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رهگذر می‌گوید

    در عنوان بجای 9، 8 قید شده است لطفا تصحیح بفرمایید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      با تشکر اصلاح شد