هدست‌های Oculus Rift غیرقابل استفاده شدند – به‌روزرسانی مشکل را حل کرد

سایت انگجت بلافاصله بعد از از کار افتادن این هدست‌ها راهی را پیشنهاد کرد که با استفاده از آن، کاربران ممکن بود بتوانند به صورت دستی هدست خود را به زندگی بازگردانند. دستکاری در ساعت هدست‌های ریفت یک راه ناایمن برای این منظور بود که البته به دلیل امکان ایجاد مشکلات جدید برای هدست توصیه نمی‌شد.

0

طی امروز صاحبان هدست واقعیت مجازی Oculus Rift قادر به راه‌اندازی این دستگاه و استفاده از آن نبودند. طبق گزارش کاربران و تایید شرکت سازنده، امروز جمع زیادی از صاحبان این هدست واقعیت مجازی نمی‌توانستند از دستگاه خود استفاده کنند. این مشکل فراگیر به خاطر منقضی شدن یک گواهی امنیت نرم‌افزاری برای این هدست‌ها به وجود آمده بود. با پیگیری و تلاش Oculus بعد از چند ساعت با انتشار یک به‌روزرسانی برای هدست‌ها، همه‌ی دستگاه‌های غیرقابل استفاده احیا شدند.

به گزارش فارنت به نقل از گیم‌نیوز Oculus امروز در وبسایت خود با اشاره به این مشکل توضیح داده بود:

این یک مشکل در رابطه با گواهینامه‌های نرم‌افزاری ما است که همچنان در پی حل آن هستیم. برای مقاصد امنیتی ما از گواهینامه‌ای استفاده می‌کنیم که اطمینان بدهد نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید مورد تایید ما است. این گواهی منقضی شده است و ما داریم بر روی چند روش برای حل این مشکل کار می‌کنیم.

در یک مطلب کوتاه دیگر در همین وبسایت، اوکیولوس اعلام کرد که در مسیر به‌روزرسانی نرم‌افزار هستند و البته این کار هم به سادگی امکان پذیر نیست. ظاهرا منقضی شدن گواهی مذکور باعث شده تا مسیر به روزرسانی عادی دستگاه‌ها مسدود شود و به همین خاطر، هدست‌هایی که از کار افتاده‌اند به این سادگی باز نخواهند گشت.

سایت انگجت بلافاصله بعد از از کار افتادن این هدست‌ها راهی را پیشنهاد کرد که با استفاده از آن، کاربران ممکن بود بتوانند به صورت دستی هدست خود را به زندگی بازگردانند. دستکاری در ساعت هدست‌های ریفت یک راه ناایمن برای این منظور بود که البته به دلیل امکان ایجاد مشکلات جدید برای هدست توصیه نمی‌شد. سازنده خاطر نشان کرده بود که به زودی راهی برای حل این مشکل پیشنهاد خواهد داد و از همه‌ی دارندگان این هدست واقعیت مجازی درخواست داشت از راه‌هایی که ممکن است مشکل را شدیدتر کنند بپرهیزند.

تیم ما به خاطر مشکلات پیش آمده عذرخواهی می‌کند، و از شکیبایی شما تا زمان برطرف شدن آن متشکر است.

مشکل به وجود آمده در راه‌اندازی هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Rift با انتشار به‌روزرسانی رسمی برطرف شد و کاربران با به‌روزرسانی نرم‌افزاری هدست خود قادر هستند بدون مشکل به کار با آن ادامه دهند.

منبع gamenews
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.