آزمایش‌های چین برای شبکه ماهواره‌ای جهانی از سال آینده آغاز می‌شود

چین سودای راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای جهانی را در سر می‌پروراند و آزمایش‌های چین برای شبکه‌ ماهواره‌ای جهانی از سال آینده شروع خواهد شد.

0

اگر خبرهای فارنت را دنبال کرده باشید حتما چشم شما به خبر پرتاب موشک فالکون هوی اسپیس ایکس به همراه خودرو تسلا رودستر افتاده است. در کنار این موشک، ماه گذشته، اسپیس ایکس چندین ماهواره را برای برنامه راه‌اندازی اینترنت جهانی به فضا پرتاب کرد.

اکنون نیز باخبر شدیم شرکت علوم فضایی و فناوری چین (CASIC)، آزمایشی را برای شبکه ماهواره‌ای جهانی از سال آینده آغاز خواهد کرد. بر اساس سخن‌هایی که یکی از مدیران ارشد این مجموعه مطرح کرده است اولین ماهواره چین در مدار پایین زمین قرار خواهد گرفت تا پهنای باند از این طریق آزمایش شود، این ماهواره دسترسی به سرعتی برابر با 500 مگابایت در ثانیه را فراهم می‌کند.

جالب است بدانید راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای جهانی در مجموع به چیزی حدود ۱۵۶ ماهواره نیاز دارد و پس از ارسال اولین ماهواره در سال آینده، چهار ماهواره دیگر قبل از سال ۹۸ به فضا پرتاب خواهند شد و قرار است این شبکه ماهواره‌ای در سال ۱۴۰۰ کل دنیا را پوشش دهد.

اگر به مباحث فضانوردی علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که بیشتر ماهواره‌ها در ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری در مدار زمین قرار می‌گیرند اما ماهواره‌هایی که چین در این پروژه به فضا پرتاب می‌کند در فاصله هزار کلیومتری در مدار زمین قرار خواهند گرفت.

به لطف این پروژه، کاربران در هرکجای دنیا که باشند به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت و حتی در هواپیما و صحراهای دورافتاده نیز بساط اینترنت مهیاست.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.