گلکسی اس 9 تنها می‌تواند 5 دقیقه در حالت 4K@60fps فیلم‌برداری کند

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس دو گوشی‌هوشمند فوق‌العاده در بخش فیلم‌برداری هستند زیرا از معدود گوشی‌های با فیلم‌برداری 4K@60fps محسوب می‌شوند. با این حال ظاهراً طول فیلم‌برداری در این حالت به 5 دقیقه محدود شده است.

0

در حالی که گوشی‌هوشمند Xperia XZ2 سونی قابلیت تصویربرداری HDR ده بیتی را دارد اما نمی‌تواند با کیفیت 4K@60fps به ضبط ویدئو بپردازد. این کیفیت و نرخ فریم فیلم‌برداری گلکسی اس 9 را پیش از این در آیفون 8، 8 پلاس و آیفون 10 نیز به‌کار گرفته شده بود. البته ظاهراً فیلم‌برداری در این حالت به حداکثر 5 دقیقه محدود بوده و کاربران نمی‌توانند مدت زمانی طولانی‌تر را با چنین کیفیتی به ثبت ویدئو بپردازند. این محدودیت احتمالا ناشی از پردازنده اکسینوس 9810 و اسنپ‌دراگون 845 است.

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌هوشمند اندرویدی به دلیل سخت‌افزارهایی که در محصولات خود به کار می‌گیرند محدودیتی هم در بخش ضبط ویدئو داشته و محصول آنها نمی‌تواند مدت زمان طولانی به ضبط ویدئو بپردازد. پیش از این در برخی پرچم‌داران سامسونگ در هنگام فیلم‌برداری 4K@30fps نیز محدودیت زمانی 5 دقیقه‌ای وجود داشت و این موضوع حالا به کیفیت 4K@60fps نیز سرایت کرده است.

شاید سامسونگ برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی این محدودیت را اعمال کرده است. گذشته از آن مشکل دیگری چون ظرفیت محدود حافظه داخلی وجود دارد که حتی اگر محدودیت مدت زمان مطرح نباشد، حجم بالایی برای ذخیره ویدئو در حالت 4K@60fps مورد اشاره نیاز است. به این ترتیب ظاهراً باید منتظر ماند تا در آینده شرکت‌هایی چون سامسونگ با افزودن حافظه ذخیره‌سازی بیشتر و حل محدودیت‌های سخت‌افزاری این مسئله را برطرف کرده تا کاربران بتوانند بدون محدودیت ویدئو را به ثبت برسانند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.