مقایسه دوام شارژ گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8

جالب خواهد بود که بدانیم نسل جدید پرچم‌داران سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس عمر باتری آنها چگونه خواهد بود. با توجه به داده‎های رسمی از سوی سامسونگ دوام شارژ گلکسی اس 9 تنها اندکی نسبت به نسل پیش بهبود یافته است.

0

باتوجه به داده‌های سامسونگ، دوام شارژ گلکسی اس 9 در مقایسه با گلکسی اس 8 بهتر بوده اما این اختلاف بسیار نیست. جای تعجبی نداشته که اختلاف عمر باتری پرچم‌داران جدید کره‌ای‌ها در مقایسه با نسل پیشین چشمگیر نباشد، زیرا همانند سال گذشته از دو پک باتری 3000 و 3500 میلی‌آمپری بهره گرفته شده است.

البته در تست‌های واقعی اختلاف بیشتری شاهد هستیم اگرچه در گزارش سامسونگ نیز این افزایش دوام شارژ به خوبی مشهود است.

دوام شارژ گلکسی اس 9 در برابر گلکسی اس 8

نوع کاربری سامسونگ گلکسی اس 9 سامسونگ گلکسی اس 8
پخش فایل صوتی MP3 با قابلیت فعال شده Always-On Display حداکثر 48 ساعت حداکثر 44 ساعت
پخش فایل صوتی MP3 با قابلیت غیرفعال شده Always-On Display حداکثر 80 ساعت حداکثر 67 ساعت
پخش ویدئو حداکثر 16 ساعت حداکثر 16 ساعت
مکالمه حداکثر 22 ساعت حداکثر 20 ساعت
استفاده از شبکه اینترنت وای‌فای حداکثر 14 ساعت حداکثر 14 ساعت
استفاده از شبکه اینترنت 3G حداکثر 11 ساعت حداکثر 11 ساعت
استفاده از شبکه اینترنت LTE حداکثر 12 ساعت حداکثر 12 ساعت

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید گلکسی اس 9 در بخش پخش فایل صوتی عمر باتری چشمگیری در مقایسه با گلکسی اس 8 دارد. این نوع کاربری در دو مورد متفاوت Always-On Display فعال شده و غیرفعال شده نیز افزایش دوامی را نشان می‌دهد. در باقی کاربری‌ها اختلاف خاصی مشاهده نمی‌شود اما به طور کلی نوید افزایش عمر باتری می‌دهد.

دوام شارژ گلکسی اس 9 پلاس در برابر گلکسی اس 8 پلاس

نوع کاربری سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ گلکسی اس 8 پلاس
پخش فایل صوتی MP3 با قابلیت فعال شده Always-On Display حداکثر 54 ساعت حداکثر 50ساعت
پخش فایل صوتی MP3 با قابلیت غیرفعال شده Always-On Display حداکثر 94 ساعت حداکثر 78 ساعت
پخش ویدئو حداکثر 18 ساعت حداکثر 18 ساعت
مکالمه حداکثر 24 ساعت حداکثر 24 ساعت
استفاده از شبکه اینترنت وای‌فای حداکثر 15ساعت حداکثر 15ساعت
استفاده از شبکه اینترنت 3G حداکثر 13ساعت حداکثر 13ساعت
استفاده از شبکه اینترنت LTE حداکثر 15ساعت حداکثر 15ساعت

 

در مقایسه دو گوشی هوشمند گلکسی اس 9 پلاس و اس 8 پلاس نیز تقریبا نتایجی مشابه مدل‌های استاندارد  را شاهد هستیم. البته در مدل‌های بزرگ‌تر مدت زمان پخش فایل صوتی بیش از مدل‌های استاندارد است. متاسفانه در بخش اینترنت و پخش ویدئو تفاوتی در کار نیست و هر دو مدل‌ها مشابه هستند.

وب‌سایت سامسونگ مشخص نکرده داده‌های فوق براساس کدام مدل از پرچم‌داران است و آیا مدل موردنظر از پردازنده اسنپدراگون 845 برخوردار بوده یا اگزینوس 9810. اگرچه در بخش عملکرد دو پردازنده سامسونگ و اسنپدراگون کوالکام متفاوت هستند اما مشخص نیست آیا دو چیپ در بخش عمر باتری نیز اختلاف بزرگی داشته یا خیر. براساس گزارش‌ها اگزینوس 9810 سامسونگ پردازنده قدرتمندتری نسبت به اسنپدراگون 845 بوده اما دقیقا روشن نیست آیا می‌توان چنین نتیجه‌ای را در آزمایش‌های واقعی مشاهده کرد.

سامسونگ نیز ادعا می‌کند داده‌های فوق براساس تست داخلی شرکت بوده و این دوام شارژ بسته به محیط و نحوه کاربری برای هر فردی ممکن است متفاوت باشد. به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر عرضه دو پرچم‌دار جدید کره‌ای‌ها باشیم. شرکت سامسونگ روز گذشته گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس را با مشخصاتی رده بالا و ویژگی‌های جدید اما با همان طراحی قبل رونمایی کرده و قرار است آن‌ها را 25 اسفندماه رسماً عرضه کند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.