سونی ماژول دوربین دوگانه جدید خود را با محدوده ISO 51200 معرفی کرد!

سونی دست‌پر در کنگره جهانی موبایل 2018 حضور پیدا کرده و شاهد معرفی ماژول دوربین دوگانه سونی با محدوده ISO 51200 هستیم.

0

اگر خبرهای فارنت را دنبال کرده باشید حتماً چشم شما به خبر معرفی سونی اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact با طراحی جدید و بدون جک هدفون افتاده است. سونی با طراحی جدید در این گوشی‌ها توانست نظرها را به خود جلب کند اما از قرار معلوم سونی یک فناوری جدید دیگر را نیز برای رونمایی در کنگره جهانی موبایل 2018 در آستین داشته است.

این غول ژاپنی نمونه آزمایشی از ماژول دوربین دوگانه‌ای را به نمایش گذاشت که می‌تواند در شرایط نور بسیار کم، سوژه را به تصویر بکشد. محدوده حساسیت این ماژول دوربین دوگانه برای عکس‌برداری میزان ISO 51200 و برای فیلم‌برداری ISO 12800 است.

با این حساب در شرایط نور بسیار کم این ماژول دوربین جدید که سونی آ‌نرا Fusion می‌نامد با دو سنسور دوربین برای جذب هرچه بیشتر نور فعال می‌شود و سیگنال‌های دریافتی از طریق پردازنده Fusion برای به تصویر کشیدن سوژه در شرایط بسیار تاریک عمل خواهد کرد.

با کمال تاسف باید گفت سونی این ماژول دوربین را تنها به صورت نمایشی در کنگره جهانی موبایل ارائه کرد و اشاره‌ای به زمان عرضه این ماژول نشد.

برای آن دسته از کاربرانی که اطلاع زیادی از قدرت جذب نور این ماژول دوربین سونی ندارند باید بگوییم محدوده تشخیص نور چشم انسان برابر با ISO 1600 است در صورتی ماژول دوگانه تازه معرفی شده معادل با ISO 51200 است.

اگر بخواهیم این سنسور را با دوربین گوشی‌های هوشمند مقایسه کنیم می‌توان گفت بیشتر گوشی‌های هوشمند میان‌رده با محدوده تشخیص نور ISO 6400 راهی بازار می‌شوند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.