مدیاتک تراشه موبایلی Helio P60 را برای گجت‌ها میان‌رده معرفی کرد

شرکت مدیاتک در کنگره جهانی موبایل بارسلون از پردازنده موبایلی میان‌رده خود Helio P60 رونمایی کرد. این تراشه هشت هسته‌ای بسیاری از ویژگی‌های پرچم‌داران را به گوشی‌های میان‌رده می‌آورد.

0

Helio P60 دارای هشت هسته با معماری big.LITTLE است که چهار هسته آن از نوع Cortex-A73 با سرعت 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A53 با همان سرعت 2.0 گیگاهرتزی هستند. این چینش را تا یکی دو سال پیش تنها در تراشه‌های پرچم‌دار سراغ داشتیم. به این ترتیب گوشی یا تبلت هنگام استفاده سنگین از هسته‌های قوی‌تر بهره گرفته و در مواقع دیگر از هسته‌های کم‌مصرف A53 استفاده خواهد کرد. پردازنده گرافیکی این مدل Mali-G72MP3 بوده که برای یک میان‌رده مناسب است.

به گفته مدیاتک Helio P60 حدود 70 درصد از نظر پردازشی و گرافیکی بهتر از Helio P23 و Helio P30 نسل گذشته عمل می‌کند. با این وجود این تراشه حدود 25 درصد در اپلیکیشن‌های سنگین و 12 درصد به صورت کلی مصرف انرژی کمتر و دوام شارژ بیشتری را به همراه خواهد داشت.

اما شاید جذاب‌ترین بخش این تراشه وجود یک هسته هوش مصنوعی باشد.Helio P60 فناوری‌های NeuroPilot و CorePilot 4.0 را به همراه دارد. فناوری‌های مذکور قابلیت‌های هوش مصنوعی مثل تشخیص چهره، تشخیص اشیا و … را به همراه داشته و پشتیبانی از شبکه عصبی گوگل TensorFlow را امکان‌پذیر کرده است. Helio P60 از دوربین دوگانه با وضوح 20+16 مگاپیکسل و یا یک دوربین تکی با وضوح 32 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

از نظر ارتباطات Helio P60 از وای‌فای 802.11ac، رادیو اف‌ام و بلوتوث 4.2 پشتیبانی می‌کند. شاید مهم‌ترین جای خالی نبود بلوتوث 5.0 باشد که حالا درحال تبدیل شدن به یک استاندارد است. به هر حال Helio P60 چیپست پرچم‌دارنیست و این لقب در خانواده تراشه‌های مدیاتک در اختیار Helio X30 است. با این وجود می‌توان گفت P60 یک گزینه عالی برای گوشی‌ها و تبلت‌های میان‌رده محسوب می‌شود.

منبع digitaltrends
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.