سامسونگ داک جدید DeX Pad را برای گلکسی اس 9 معرفی کرد

گوشی‌های هوشمند امروزی حتی از کامپیوترهای چندسال پیش نیز قوی‌تر هستند. اما اگر بخواهید از قدرت پردازشی پرچم‌داران خود بر روی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر استفاده کنید چطور؟ این‌جاست که Dex Pad به کمک شما می‌آید.

0

حداقل سامسونگ که این‌طور فکر می‌کند و در کنار گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس خود، یک وسیله جانبی یعنی DeX Pad را نیز معرفی کرده است.

سال گذشته کمپانی اولین محصول DeX خود را عرضه کرد. این محصول یک داک بود که به کاربر امکان متصل کردن کیبورد و موس بلوتوثی را به گوشی Galaxy S8 و استفاده از مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های دسکتاپ را می‌داد. نسخه بعدی این محصول جهت حمل راحت‌تر طراحی‌شده و بازخورد کاربرانی را که در طول سال گذشته از نسخه قبلی این محصول استفاده کرده‌اند نیز در طراحی آن دخیل بوده است.

Samsung Dex Pad

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات DeX عدم امکان حمل راحت آن بود. این وسیله برخلاف باور سامسونگ نتوانست نیروی کار همیشه درحرکت را تحت تأثیر قرار دهد، چراکه کاربر برای استفاده از آن مجبور بود که همیشه یک کیبورد و موس فیزیکی را با خود به اطراف حمل کند. Dex Pad این مشکل را برطرف کرده و این بار طراحی صاف دارد؛ حالا می‌توانید از صفحه خود گوشی به‌عنوان یک کیبورد و موس مجازی استفاده کنید.

به‌صورت پیش‌فرض صفحه‌نمایش گوشی به‌عنوان یک ترک‌پد عمل می‌کند و به کاربر امکان هدایت Dex (که مخفف Desktop Experience است) را می‌دهد. وقتی‌که بر یک عنصر ورودی متن کلیک می‌کنید، گوشی همان کیبورد پیش‌فرض دستگاهتان را به شما نشان می‌دهد. کارکرد خوبی دارد، اما هنوز اندکی عجیب به نظر می‌رسد و استفاده از آن به‌راحتی کار با یک کیبورد و موس عادی نیست.

سامسونگ در کنار Dex Pad به‌روزرسانی‌هایی را هم در تجربه کاربری با Dex معرفی کرد. حالا Dex Pad به کاربر امکان دریافت خروجی تا رزولوشن 2K را می‌دهد که قدرت آن از گوشی هوشمند شما تأمین می‌شود. همچنین کمپانی با تعدادی توسعه‌دهنده جهت بهبود اپلیکیشن‌هایش همکاری کرده است و برای گیمینگ با توسعه‌دهندگانی نظیر Square Enix و برای بهبود تجربه کاربر تجاری با مایکروسافت و Critix همکاری کرده است.

Samsung Dex Pad

همکاری سامسونگ با Square Enix به‌شدت توجه را به خود جلب می‌کند، چراکه این دو برای بهینه‌سازی Final Fantasy IV جهت بازی با Dex با یکدیگر همکاری کرده‌اند. به این معنی که می‌توانید از بازی با صفحه لمسی سراغ بازی با کیبورد و موس بروید و تجربه‌ای نسبتاً یکسان داشته باشید. به‌محض اینکه بازی‌های بیشتری برای Dex بهینه‌سازی شوند، بدون اینکه نیاز به همگام‌سازی میزان پیشرفت بازی بین دستگاه‌های مختلف داشته باشیم، راه جدیدی برای گیمینگ خواهیم داشت.

متأسفانه همکاری‌های زیادی همچنان ازنظر غایب هستند. به‌عنوان‌مثال فتوشاپ تنها برای نسخه اول Dex بهینه‌سازی شده بود و هنوز به‌صورت کامل از آن در Dex Pad پشتیبانی نمی‌شود. پس هر خبری که در خصوص همکاری‌های جدید منتشر شود را باید با احتمال غلط بودن پذیرا باشیم. با توجه به این مطلب، سامسونگ Dex Labs را در SDK خود قرار داده تا هر توسعه‌دهنده‌ای بتواند اپلیکیشن موردنظرش را برای کار با Dex بهینه کند. تمام اپلیکیشن‌ها نسخه‌های استانداردی هستند که در پلی‌استور نیز پیدا می‌شوند.

Samsung Dex Pad

Samsung Dex Pad یکی از اولین سری محصولاتی است که احتمالاً در آینده طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد و نشان می‌دهد که سامسونگ به بازخورد و نظر کاربرانش اهمیت می‌دهد. بااین‌وجود هنوز مشکلات زیادی برای برطرف کردن وجود دارد. درهرصورت باید ببینیم که تأثیر آن بر کاربرانی که در حال حرکت هم به کار می‌پردازند چگونه خواهد بود؛ چراکه حمل آن واقعاً راحت است.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.