پلتفرم ARCore گوگل نهایی شد؛ منتظر اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده باشید

پلتفرم واقعیت مجازی ARCore به شکل نسخه پیش‎نمایش در تابستان معرفی شد. حال به تازگی نوبت به انتشار نسخه پایدار 1.0 گوگل ARCore SDK رسیده است.

0

به کمک ARCore SDK توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده‌ای توسعه داده و در فروشگاه پلی استور برای دستگاه‌های اندروید منتشر کنند. ARCore 1.0 در مقایسه با نسخه پیش‌نمایش بهبود کاربری داشته و به افراد اجازه می‌دهد تا اشکال مجازی را روی سطوحی مثل مبلمان، جعبه اسباب‌بازی ، کتاب یا قوطی و چندی دیگر قرار دهند.

ARCore در حال حاضر شامل 100 میلیون گوشی‌هوشمند اندرویدی شده که از سیستم‌عامل شرکت گوگل بهره می‎برند و می‌توانند از قابلیت‌های پیشرفته AR برخوردار شوند. به گفته گوگل گوشی‌های‌ هوشمند مورد اشاره از جمله این تلفن‌های‌هوشمند محسوب می‌شوند: گوگل پیکسل و پیکسل 2، سامسونگ گلکسی اس 7، گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8،  سری ال‌جی وی 30، ایسوس Zenfone AR و وان پلاس 5.

پلتفرم ARCore

انتظار داریم در آینده گوشی‌های‌هوشمند بیشتری از برند سامسونگ، هوآوی، ال‌جی، موتورولا، شیائومی، ایسوس ، نوکیا، ZTE، سونی، Vivo در سال جاری به پشتیبانی از قابلیت ARCore مجهز شوند.

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.