همکاری شیائومی و مایکروسافت برای عرضه گجت‌های با هوش مصنوعی

دو شرکت شناخته شده مایکروسافت و شیائومی به تازگی یادداشت تفاهم‌نامه ای را امضا کرده‌اند که بر اساس آن گجت های هوشمند ساخت شرکت چینی از هوش مصنوعی توسعه یافته توسط اهالی ردموند تغذیه خواهند شد.

0

همان‌طور که در جریان هستید، اصلی‌ترین منبع درآمد مایکروسافت در سال‌های اخیر را زیرساخت‌های پردازش ابری تشکیل داده است و این شرکت میکوشد به روش های مختلف شرایط را به سودهی بیشتر نزدیک کند. در همین  راستا این شرکت به تازگی با شیائومی قراردادی را امضا کرده که بر اساس آن سخت‌افزار تولید شده توسط شرکت چینی از زیرساخت‌های پردازش ابری و هوش مصنوعی مایکروسافت قدرت خواهند گرفت. شاید جالب باشد که بدانید تا پیش از این هیچ یک از شرکت‌های آمریکایی اجازه همکاری با همتایان چینی خود را در حوزه هوش مصنوعی نداشته‌اند، با این حال همکاری شیائومی و مایکروسافت بدون شک یک نقطه عطف محسوب می‌شود، زیرا تقاضا برای محصولات و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در هر دو کشور رو به افزونی است.

بر این اساس شرکت شیائومی از این پس در گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و سایر گجت های هوشمند خود از سرویس Azure مایکروسافت استفاده خواهد کرد. در سوی دیگر مایکروسافت با این حرکت دسترسی بیشتری به بازار پتانسیل بالای بازار چین خواهد داشت. همچنین دو شرکت همکاری تازه‌ای را در جهت ادغام دستیار صوتی کورتانا با اسپیکر هوشمند Mi AI آغاز کرده‌اند. همان‌طور که در جریان هستید، مایکروسافت در زمینه توسعه دستیار صوتی کورتانا در گجت های هوشمند شخص ثالث نسبت به دو رقیب اصلی خود یعنی گوگل و آمازون عملکرد ضعیف‌تری را از خود به نمایش گذاشته است.

پیشینه همکاری شیائومی و مایکروسافت به سال 2015 باز می‌گردد که شرکت چینی تصمیم گرفت از ویندوز 10 به‌عنوان پلتفرم غالب محصولات خود استفاده کند. شیائومی به‌عنوان پنجمین تولید کننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان پتانسیل بالایی برای معرفی سرویس‌های مایکروسافت دارد. بدون شک همکاری غول‌های فناوری با یکدیگر موجب افزایش کیفیت سرویس‌ها و محصولات آن‌ها خواهد شد. این نکته را به یاد داشته باشید که هنوز هیچ قراردادی رسمی میان این دو شرکت به امضا نرسیده و یعنی آنکه تا نهایی شدن آن راه زیادی مانده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.