دستیار گوگل به‌زودی تشخیص می‌دهد به چه زبانی صحبت می‌کنید

دستیار صوتی گوگل یا همان Google Assistant در آینده‌ای نه چندان دور قابلیت‌های جدید و قابل توجهی را به دست خواهد آورد و در همین راستا نیز شرکت سازنده وعده داده که تا پایان سال 2018، این دستیار صوتی قادر به درک 30 زبان زنده دنیا برای تعامل با کاربران باشد.

1

در سال‌های اخیر شاهد افزایش سرمایه گزاری غول‌های فناوری بر روی توسعه دستیارهای صوتی و فناوری یادگیری ماشینی بوده‌ایم، به طوری که امروزه شرکت‌های زیادی از گوگل، مایکروسافت و اپل گرفته تا سامسونگ و حتی هیوندای مشغول توسعه یک دستیار صوتی اختصاصی هستند.

شرکت گوگل که از پیشروان این عرصه محسوب می‌شود، سال گذشته از نسل جدید دستیار صوتی خود با نام Google Assistant پرده برداشت. دستیار گوگل علی‌رغم قدرت گرفتن از هوش مصنوعی این شرکت و دسترسی به انبوهی از یافته‌های طبقه بندی شده توسط موتور جستجوی گوگل، دارای نواقصی از قبیل محدودیت پشتیبانی از طیف وسیعی از زبان‌های زنده دنیا است که انتظار داریم تا آخر سال جاری برطرف شود.

دستیار گوگل در زمان انتشار تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی کرد و به مرور زمان از سال گذشته این بازه به 20 زبان زنده دنیا از قبیل فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، اسپانیایی، پرتغالی و برزیل گسترش یافت. حال ساکنین مانتین ویو وعده داده‌اند که این تعداد تا پایان سال 2018 به 30 زبان (شاید یکی از آن‌ها زبان پارسی باشد) خواهد رسید که طبق اعلام آن‌ها که می‌تواند 95 درصد از نیاز دارندگان گوشی‌های اندرویدی را برطرف کند.

نیک فاکس، مدیر توسعه دستیار گوگل معتقد است که هدف غایی این کمپانی متوقف شدن در رقم مذکور نیست، اما پشتیبانی از 30 زبان  باعث می‌شود که تیم توسعه دهنده احساس راحتی کند و در آن زمان می‌توان Google Assistant را یک دستیار صوتی جهانی دانست. وی مدعیست که زبان‌های دانمارکی، هلندی، هندی، اندونزیایی، نروژی، سوئدی و تایلندی (چرا پارسی نیست!) در چند ماه آینده به فهرست پشتیبانی شده توسط دستیار گوگل اضافه خواهند شد.

قابلیت جدید و قابل توجه بعدی Google Assistant که تا پایان سال به آن افزوده خواهد شد، امکان تشخیص زبان کاربر به صورت خودکار است. با اضافه شدن این ویژگی، دیگر نیاز نیست زبان رابط کاربری را از بخش تنظیمات تغییر دهید و به صورت آنی می‌توان با هر زبانی با دستیار صوتی گوگل ارتباط برقرار کرد. ویژگی رمزگشایی چند زبانه در هنگام راه اندازی محدود به انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خواهد بود، اما به مرور زمان تعداد زبان‌های پشتیبانی شده افزایش پیدا خواهد کرد.

افزایش تعداد زبان‌های پشتیبانی شده دستیار گوگل به 30 عدد، باعث می‌شود که این سرویس لااقل در بحث تعداد زبان‌های قابل تشخیص، سیری، دستیار صوتی اپل را پشت سر بگذارد، چراکه نمونه اپلی Google Assistant، در حال حاضر قادر به ارتباط برقرار کردن از طریق 20 زبان و تعدادی گویش‌های مختلف با کاربران است. سیری همچنین از زبان‌های کانتونی و ماندارین هم پشتیبانی می‌کند که دستیار صوتی گوگل هنوز فاقد این قابلیت است.

گوگل وعده داده که علاوه بر ویژگی‌های مذکور، به مرور زمان قابلیت‌های دیگری را به دستیار صوتی خود اضافه کند که نحوه ادغام و به‌کارگیری آن در گجت‌های شخص ثالث را آسان‌تر و کاربردی‌تر می‌کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مریم می‌گوید

    این عالیه