این عینک هوشمند برای افراد کم‌بینا کلمات را به صدا تبدیل می‌کند

در چند سال اخیر شاهد معرفی عینک‌ها و هدست‌های هوشمند مختلفی بوده‌ایم که هریک سعی در باز کردن دریچه جدیدی در مقابل چشمان افراد داشته‌اند، بااین‌حال شاید جالب باشد که بدانید یک شرکت ژاپنی به تازگی عینک هوشمندی را با نام OTON GLASS معرفی کرده که قادر است کلمات را به صدا تبدیل کند و از این طریق راهنمای افراد کم‌بینا باشد!

0

بر اساس گزارش وب‌سایت SoraNews24، روند توسعه این ساعت هوشمند متفاوت از سال 2012 و با پشتیبانی مالی جمع شده از سوی Campfire یا همان نسخه ژاپنی Kickstarter در حال پیگیری است. شاید جالب باشد که بدانید کل سرمایه گزاری اولیه بر روی این پروژه 93,500 دلاری بوده و قرار است عینک هوشمند OTON GLASS با قیمت 47 دلار عرضه گردد.

این عینک هوشمند دارای دو دوربین کوچک و یک جفت ایرفون می‌باشد. نیمه از فضای یکی از لنزها را قطعه‌ای آینه‌ای شکل تشکیل داده که دوربین داخلی به کمک آن می‌تواند مردمک چشم فرد را ردیابی کند. بر این اساس هنگامی که فرد به متنی نگاه می‌کند و پلک میزند، یک عکس توسط دوربین داخلی ثبت می‌شود؛ سپس تصویر ثبت شده توسط سرویس Pi cloud آنالیز و متن به صوت تبدیل می‌شود که از طریق ایرفون ها به گوش فرد می‌رسد.

عینک هوشمند OTON GLASS

نکته قابل توجه آنکه این سیستم توسط کارشناسانی پشتیبانی می‌شود که در صورت عدم تشخیص صحیح متن، به صورت لحظه‌ای آن را تصحیح می‌کنند. البته مشابه این سیستم تشخیص متن در عکس را پیش‌تر در سرویس‌های ترجمه گوگل و مایکروسافت هم مشاهده کرده‌ایم، اما برای استفاده از عینک هوشمند OTON GLASS و برنامه مترجم آن دیگر نیاز نیست از گوشی هوشمند استفاده نمایید که یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

عینک هوشمند OTON GLASS در سال 2016 توانست عنوان سومین اختراع برتر بنیاد James Dyson را کسب کند. البته شرکت سازنده تاکنون توانسته سرمایه 11,573.64 دلار را به واسطه Campfire جمع آوری کند که این رقم تنها 12 درصد از کل سرمایه مدنظر نهایی برای تولید انبوه عینک هوشمند OTON GLASS است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.