اینتل فناوری 5G را سال آینده میلادی به لپ‌تاپ‌ها می‌آورد

اگر پیگیر اخبار دنیای فناوری بوده باشید، بدون شک در جریان هستید که طیف وسیعی از غول‌های فناوری دنیا مشغول توسعه فناوری نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی هستند؛ اما ارائه سخت‌افزاری سازگار با این فناوری ازآنچه فکر می‌کنید به ما نزدیک‌تر است چراکه اینتل قصد دارد سال آینده مودم‌های 5G را برای لپ‌تاپ‌ها عرضه کند.

0

تلاش بر سر ارائه مودم‌های سازگار با فناوری 5G در چند وقت اخیر اوج گرفته و پس از آنکه کوالکام از مودم x50 برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد، برخی منابع نزدیک به اینتل نیز فاش کرده‌اند که این شرکت سال آینده استفاده از فناوری 5G برای لپ‌تاپ‌ها را با مودم‌های سری XMM 8000 امکان‌پذیر خواهد کرد.

بر این اساس اعلام گردیده که مودم‌های سری XMM 8000 اینتل اواسط سال 2019 عرضه می‌شود و در طیف وسیعی از محصولات اچ‌پی، لنوو و مایکروسافت (پس با این حساب بایستی سال آینده منتظر از راه رسیدن سرفیس 5G باشیم) استفاده خواهد شد. تاکنون در فارنت مقاله‌های بسیاری پیرامون فناوری 5G ارائه کرده‌ایم و بر این اساس بد نیست یادآوری کنیم که نسل بعدی فناوری اینترنت، با افزایش سرعت فراوانی همراه خواهد بود و پوشش مکانی آن بسیار بیشتر بوده و آن‌قدر در پاسخ‌دهی سریع عمل خواهد کرد که می‌توان روی کنترل از راه دور خودروها و حتی جراحی‌ها حساب کرد. طبق اعلام بسیاری از شرکت‌های مخابراتی، سرعت انتقال اطلاعات بر بستر 5G حداقل 1 گیگابیت بر ثانیه است.

علاوه بر این انتظار داریم نسخه مفهومی این فناوری هفته آینده در یک لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر در نمایشگاه MWC2018 معرفی شود. هنوز مشخص نیست که این محصول دقیقاً چه قابلیت‌های شاخصی را ممکن است ارائه کند، اما دور از انتظار نیست که شاهد استریم بازی‌های 4K از طریق این شبکه باشیم.

همان‌طور که گفته شد، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری مشغول توسعه نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی هستند و عرضه عمومی مودم‌های سازگار با آن می‌تواند باعث تحقق بخشیدن به هدف ارائه دستگاه‌های همیشه متصل به اینترنت با عمر شارژ بالا مایکروسافت شود. اینتل همچنین مشغول همکاری با شرکت چینی Unigroup Spreadtrum برای ادغام مودم‌های مذکور در پلتفرم گوشی‌های هوشمند است تا به رقیبی برای کوالکام در این زمینه تبدیل شود.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.