الگوریتم هوش مصنوعی جدید گوگل بیماری قلبی را با اسکن چشمانتان پیش‌بینی می‌کند!

واحد Verily که یکی از زیرمجموعه‌های گوگل به‌حساب می‌آید الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را ارائه کرده که بر اساس آن می‌توان بیماری قبلی را با اسکن چشم‌ پیش‌بینی کرد.

0

فناوری‌ یادگیری ماشینی از آن دسته فناوری‌هایی است که گوگل همیشه تمرکز خاصی بر آن داشته است. به همین دلیل واحد Verily که یکی از زیرمجموعه‌های گوگل است و در زمینه سلامت و فناوری فعالیت می‌کند به الگوریتمی دست‌ پیدا کرده که بر اساس آن با اسکن چشم بیمار، اطلاعاتی مانند سن، فشار خون، و سیگاری بودن وی را می‌توان مشخص کرد. از طرف دیگر امکان پیش‌بینی احتمال بروز بیماری قبلی نیز از طریق این فناوری میسر شده است.

جالب این‌جاست که این شیوه درصد تخمین بالایی دارد و نسبت به سایر شیوه‌هایی که برای پیش‌بینی احتمال حمله قبلی استفاده می‌شود سریع‌تر و راحت‌تر است. از طرف دیگر در این روش نیازی به انجام آزمایش خون هم نیست. البته این شیوه هنوز نظر پزشکان را جلب نکرده است و تا زمان راه‌پیدا کردن این روش به درمانگاه‌ها زمان بیشتری لازم است.

در این زمینه Oakden-Rayner، یکی از محققین دانشگاه آدلیاد که تخصص خوبی در زمینه یادگیری ماشینی دارد مدعی است شیوه‌ای که گوگل برای پیش‌بینی احتمال بروز حمله‌های قبلی دست‌پیدا کرده است شیوه بسیار خوب و قابل قبولی است. این پزشک متخصص معتقد است چنین شیوه‌هایی باعث افزایش اهمیت یادگیری ماشینی خواهد شد و در نتیجه در آینده انتظار می‌رود ابزارهای بیشتری را برای تشخیص بیماری‌ها به لطف یادگیری ماشینی شاهد باشیم.

ناگفته نماند که ممکن است در نگاه اول تشخیص بیماری قلبی از طریق اسکن چشم کار غیرمعقولی به‌نظر برسد اما جالب است بدانید رگ‌های زیادی در دیوار داخلی و پشتی چشم که به لحاظ پزشکی fundus نامیده می‌شود حضور دارند، این رگ‌ها بیانگر سلامت عمومی بدن هستند.

در نتیجه با زیر نظر گرفتن رگ‌های دیواره داخلی چشم با ابزارهای دقیق می‌توان شرایط سلامتی فرد و همچنین سبک زندگی وی را تشخیص داد. این موارد در پیش‌بینی احتمال بروز حمله‌های قبلی نیز تاثیر زیادی دارد.

در مجموع باید گفت یادگیری ماشینی برای تشخیص بیماری‌های قبلی از طریق اسکن چشم نوید فناوری‌های جدیدتری را در دهه‌های آینده برای بیماران به دنبال دارد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.