سامسونگ تولیدکننده تراشه‌های ۷ نانومتری 5G اسنپ‌دراگون خواهد بود

کوالکام و سامسونگ در کنفرانس‌های خبری جداگانه‌ای اعلام کردند که این تولیدکننده کره‌ای، تراشه‌های بعدی اسنپ‌دراگون 5G را تولید خواهد کرد. این تراشه‌های ۷ نانومتری قدمی بسیار بزرگ در پیاده‌سازی لیتوگرافی EUV یا لیتوگرافی به‌وسیله اشعه ماوراءبنفش است.

0

تراشه‌های ۷ نانومتری در مقایسه با تراشه‌های 10 نانومتری FinFET، تکنولوژی EUV تا 40 درصد در استفاده از فضا بهینه‌تر عمل می‌کند تا 10 درصد کارایی بالاتر داشته و تا 35 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. پیاده‌سازی این تکنولوژی مرزهای قانون مور را شکسته و راه را برای رسیدن به نسل فناوری نیمه‌هادی نانومتری تک‌رقمی بازخواهد کرد.

این اطلاعات از تائید شایعه پنجشنبه گذشته که در آن ادعا شد ممکن است کوالکام مودم X24 تازه معرفی‌شده خود را در سال 2019 میلادی بر یک تراشه 7 نانومتری اسنپ‌دراگون قرار دهد، به‌دست‌آمده است. تا الآن بیش از 50 تولیدکننده گوشی و دستگاه تمایل خود را برای پشتیبانی از استاندارد جدید و استفاده از تراشه‌های 5G در محصولات سال بعد اعلام کرده‌اند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.