چرا استفاده از گوگل ادوردز انتخاب مناسبی برای توسعه کسب‌و‌کار شماست؟

امروزه موتور جستجوی گوگل یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تبلیغات و توسعه یک کسب و کار است. بسیاری از کسب‌و‌کارها توانسته‌اند با استفاده از این ابزار مخاطبان هدف زیادی را جذب کنند و به موفقیت برسند. کسب‌و‌کار شما هم می‌تواند جزء این گروه باشد. اما چگونه می‌توانید با تبلیغات صحیح در گوگل موفقیت کسب‌و‌کار خود را تضمین کنید ؟

0

چرا باید از میان روش های تبلیغات آنلاین گوگل ادوردز را انتخاب کنید ؟ این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد.

جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری هدفیست که با گوگل ادوردز به راحتی قابل دستیابی است.

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم ؟

بدون شک می توان موتورهای جستجو را موتور محرک دنیای وب دانست. امروزه بسیاری از کاربران نیازها ی خود را در اینترنت جستجو می کنند و روزانه میلیارد ها جستجو انجام می دهند. از بین موتور های جستجو گوگل با اختلاف بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد.

ادامه به بررسی مهمترین دلایلی خواهیم پرداخت که باعث شده بسیاری از بازاریابان از این پلتفرم برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنند.

تبلیغات ادوردز قابل اندازه گیری است

برخلاف پلتفرم های تبلیغات سنتی مانند تلویزیون و رادیو ، تبلیغات آنلاین قابل اندازه گیری است. در بین تبلیغات آنلاین نیز با توجه به ابزارهایی که گوگل در سیستم ادوردز در اختیار کاربران قرار داده است قابلیت سنجش آسان تری دارد . شما به راحتی می توانید موفقیت یا عدم موفقیت کمپین تبلیغاتی خود را پیش بینی کنید و در صورت موفقیت بودجه ی خود را افزایش و در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه ی خود را نیز بیشتر کنید.

انعطاف پذیری بالا

همانطور که گفتیم جذب مخاطب هدف باید مهمترین دغدغه یک کسب و کار باشد. شما با استفاده از امکانات گوگل ادوردز به راحتی می توانید کاربران اینترنتی را فیلتر کنید تا تبلیغات شما دقیقا برای گروهی که هدف شما است نمایش داده شود.این فیلتر می تواند بر اساس کلمه ی کلیدی ، مکان جغرافیایی ، زمان ، زبان و حتی نوع مرور گر مورد استفاده کاربر باشد. این موضوع باعث می شود که بتوانید به نرخ تبدیل بالایی نیز برسید. همچنین شما می توانید آدرس و اطلاعات تماس خود را نیز در تبلیغ درج کنید.

ادوردز از سئو سریع تر است

فرآیند سئو یک فرآیند زمان بر می باشد و برای حصول نتیجه به خصوص برای وبسایت های تازه تاسیس به حداقل چهار تا شش ماه زمان نیاز است. برای بسیاری از افراد امکان تخصیص این زمان وجود ندارد. بسیاری از کسب و کارها دارای پیک کاری فصلی هستند و حتی گرفتن نتیجه ی لازم از سئو نیز بعد از این زمان برای آنها سودی نخواهد داشت.

اما با استفاده از ادوردز تنها با تهیه  یک کارت ارزی مثل مستر کارت  یا ویزا کارت ، ساخت و شارژ اکانت و راه اندازی کمپین تبلیغاتی می توانید خود را در صفحه ی اول گوگل ببینید.

سئو یا ادوردز

ادوردز تبلیغات شما را بالاتر از هر نتیجه ای و در صفحه ی اول نشان خواهد داد. این نتیجه با سئو نیز امکان پذیر است اما نیاز به صرف زمان و انرژی بالا که شامل کارهایی مثل تولید محتوا و ساخت لینک است می شود. پس شما می توانید ابتدا با ادوردز تست های لازم را انجام دهید و سپس اقدام به سئو سایت خود کنید.

برای اطمینان بیشتر و اینکه سئو برای سایت شما مفید است یا خیر می توانید با کارشناسان  شرکت های مطرح فعال در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ مشاوره کنید.شرکت سئو 24 یکی از این شرکت ها است که نمونه کارهای بسیار موفقی با برندهای مطرح ایرانی داشته است و قطعا میتواند مشاور خوبی برای تصمیم گیری دراین مورد برای شما باشد.

فرمت تبلیغات متفاوت

فرمت تبلیغات ادوردز با سرچ معمولی متفاوت است و جذابیتو زیبایی  بیشتری برای کاربر دارد. این موضوع باعث می شود که کاربران بیشتر روی آن کلیک کنند و در نتیجه افراد بیشتری وارد سایت شوند.

سیستم تبلیغاتی گوگل چگونه کار می کند ؟

نمایش تبلیغات در ادوردز بر پایه ی یک مزایده بنا شده است. البته برخلاف مزایده های دنیای واقعی عوامل دیگری مانند مرتبط بودن کلمه ی کلیدی و تبلیغات در تعیین قیمت دخیل هستند

این موضوع می تواند یک خبر خوب برای صاحبان کسب و کارهای کوچک باشد. زیرا آنها نیز می توانند با برندهای بزرگ در این مزایده رقابت کنند.

مزایده چگونه انجام می شود ؟

هر مزایده بر پایه ی کلمه ی کلیدی انتخابی بنا شده است. شما باید کلمات کلیدی که مخاطبان کسب و کار شما در اینترنت جستجو می کنند را تشخیص و سپس بودجه و پیشنهاد خود به ازای هر کلیک را تعیین کنید.

گوگل تبلیغی را نشان خواهد داد که بیشترین پیشنهاد به ازای هر کلیک را ارئه دهد.

به همین دلیل تبلیغات گوگل در حوزه ی تبلیغات ppc نیز قرار می گیرد.

مزایده چه زمانی شزوع می شود ؟

هنگامی که کاربر کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کند مزایده شروع می شود. این موضوع اهمیت انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب و مقدار پیشنهاد به ازای آن کلمه ی کلیدی را نشان می دهد. انتخاب کلمه ی کلیدی غیر مرتبط و یا تعیین پیشنهاد بالا به ازای هر کلیک می تواند به راحتی موجب اتلاف و تمام شدن بودجه ی شما شود.

چگونه از تبلیغات گوگل به طور صحیح استفاده کنیم ؟

برای شروع شما باید یک اکانت ادوردز بسازید.  ساخت اکانت گوگل ادوردز رایگان است و شما می توانید در سایت گوگل ادوردز این کار را انجام دهید.

بعد از ساخت اکانت میزان جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر و کلمات مرتبط با آن و همچنین میزان رقابت آن را بسنجید. این بررسی می تواند عامل تعیین کننده در موفقیت یا عدم موفقیت تبلیغات شما باشد.

چند روز پس از نمایش یک تبلیغ نتایج را بسنجید و پارامترها را تغییر دهید. همچنین می توانید دو تبلیغ را همزمان اجرا کنید و ببینید از کدام نتیجه ی بهتری حاصل می شود.

علاوه بر مواردی که مطرح شد شما باید صفحه ی مناسبی نیز برای تبلیغات خود ایجاد کنید. صفحه فرودی که نتواند کاربر را به مشتری تبدیل کند موجب اتلاف بودجه و بی ثمر بودن تبلیغات شما خواهد شد.

پرداخت هزینه تبلیغات گوگل ادوردز

اگر برای اولین بار پرداخت انجام می دهید. باید روش پرداخت خود را مشخص کنید. پرداخت ها به دو روش دستی ( manual payments ) و روش خودکار ( automatic payments ) انجام می گیرد. که پس از نمایش تبلیغات هزینه از حساب شما کسر خواهد شد.

بعد از پر کردن اطلاعات کسب و کار خود ،  باید اطلاعات کارت اعتباری برای پرداخت هزینه را تکمیل کنید.

شما برای پر کردن این قیمت احتیاج به یک کارت ارزی دارید.

آسان کارت به عنوان یکی از اصلی ترین و بزرگترین ارائه دهنده های مستر کارت و ویزا کارت آماده ی ارائه ی خدمات در این حوزه به شما است. شما می توانید از سایت آسان کارت کارت ارزی مورد نظر خود را تهیه کنید یا حتی سفارش پرداخت آنلاین بدهید تا تیم آسان کارت این پرداخت را برای شما انجام دهد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.