گوگل دکمه view image را از نتایج جستجوی تصویر حذف می‌کند!

شرکت‌های ارائه دهنده موتور جستجو با توجه به جدیدترین شیوه تعامل با کاربران، هرچند وقت سرویس‌های خود را به‌روز می‌کنند. گوگل نیز در جدیدترین به‌روزرسانی، دکمه view image را از نتایج جستجوی تصویر حذف کرده است.

0

گوگل صاحب بزرگ‌ترین موتور جستجوگر اینترنت در جهان است و بسیاری از افراد گوگل را تنها با این سرویس می‌شناسند. ساکنین مانتین ویو هرساله موتور جستجوی خود را با جدیدترین الگوریتم‌های موجود به‌روز می‌کنند و گاها شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید هم هستیم؛ اما روز گذشته موتور جستجوی تصاویر گوگل یک به‌روزرسانی در رابط کاربری دریافت کرده که در آن شاهد حذف دکمه view image هستیم.

تا پیش‌ازاین در صفحه نتایج تصاویر جستجو شده چندین دکمه ازجمله باز کردن مستقیم تصویر، به اشتراک‌گذاری، باز کردن وب‌سایت منبع تصویر و ذخیره کردن در اکانت گوگل درایو نمایان بود، اما روز گذشته دکمه view image که به کاربر امکان باز کردن مستقیم تصویر و ذخیره آن را ارائه می‌کرد حذف شد!

مدت هاست که انگشت اتهام به‌سوی گوگل در جهت ارائه لینک مستقیم تصاویر جستجو شده نشانه رفته است، چراکه در بسیاری از نتایج جستجو حق کپی‌رایت رعایت نمی‌شد و کاربران به‌راحتی می‌توانستند تصاویر مدنظر را با لینک مستقیم دانلود کنند؛ اما اکنون روال تغییر پیدا کرده و کاربران بایستی مراحل بیشتری را در جهت تحقق این موضوع طی کنند.

ما امروز موتور جستجوی تصاویر را به‌روز کرده‌ایم که بر اساس آن دکمه view image حذف شده است. این تغییر می‌تواند باعث تعامل بیشتر کاربران با وب‌سایت منبع تصاویر شود. البته دکمه Visit همچنان باقی مانده و افراد با انتخاب آن می‌توانند به صفحه منتشر کننده تصویر مدنظر انتقال یابند

این اقدام گوگل به طور مستقیم هم باعث افزایش حریم خصوصی و برقراری حق کپی‌رایت می‌شود و هم می‌تواند موجب افزایش درآمد وب‌سایت‌ها از طریق نمایش تبلیغات قبل از ارائه لینک مستقیم تصاویر شود. همچنین موجب می‌شود کاربران زمان بیشتری را در جهت دانلود یک تصویر سپری کنند، کما آنکه در بسیاری از وب‌سایت‌ها قابلیت کپی راست هم غیرفعال شده که این زحمت را دوچندان می‌کند.

البته هنوز یک راه برای دسترسی آسان به لینک مستقیم نتایج تصاویر وجود دارد و آن‌هم راست کلیک بر روی تصویر و انتخاب گزینه “open image in new tab” یا “view image” هست که شما را به سورس تصویر ارجاع می‌دهد. خبر بد آنکه برخی تصاویر وب‌سایت‌ها در سایز کامل در نتایج جستجو ارائه نمی‌شوند؛ اینجا است که تنها راه مراجعه به وب‌سایت اصلی تصویر و استفاده از ترفندهای مختلف برای دانلود تصویر است.

دیگر تغییر نه‌چندان مهم سرویس جستجوی تصاویر گوگل، حذف دکمه search by image در نتایج ارائه شده است. این ویژگی به افراد امکان می‌داد تا به‌صورت معکوس تصاویر مشابه با آنچه در اختیار دارند را پیدا کنند. البته همان‌طور که گفته شد این یک تغییر مهم تلقی نمی‌شود و هم چنان می‌توان به وسیله افزونه‌های مختلف و حتی دِرَگ کردن تصاویر در صفحه جستجو، ااز آن استفاده کرد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.