حالت Ultimate Performance برای نهایت کارایی به ویندوز 10 می‌آید

مایکروسافت همچنان مشغول توسعه و اضافه کردن قابلیت‌های جدید به ویندوز 10 است و در همین راستا نیز در آینده‌ای نزدیک قصد دارد حالت Ultimate Performance را به این سیستم‌عامل اضافه کند.

1

تقریباً تمام نسخه‌های زنده از سیستم‌عامل ویندوز دارای حالت High Performance هستند که با فعال کردن آن، حداکثر توان سخت‌افزاری دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. حال برخی منابع نزدیک به ردموندی‌ها فاش کرده‌اند که این شرکت در آپدیت بعدی ویندوز 10 قابلیت جدیدی تحت حالت Ultimate Performance را به این سیستم‌عامل اضافه خواهند کرد که باعث دسترسی به نهایت عملکرد سخت‌افزار دستگاه می‌شود.

با حالت Ultimate Performance کاربرانی که از ویندوز 10 برای امور کاری سنگین خود استفاده می‌کنند قادر خواهند بود که از بیشینه توان سخت‌افزاری دستگاه بهره ببرند. البته توجه داشته باشید که با فعال شدن این حالت، سیستم بهینه سازی مصرف انرژی سیستم‌عامل به طور کلی غیرفعال خواهد شد و استفاده انرژی سخت‌افزار حداکثر خواهد شد.

در این حالت با حذف کامل ویژگی مدیریت انرژی، اندک تأخیرهای میکروثانیه‌ای در پردازش نیز از بین رفته و سرعت خام پردازش افزایش می‌یابد. Dona Sarkar مدیر گروه اینسایدرهای ویندوز 10، در توییتی توضیح داده که حالت Ultimate Performance برای طیف خاصی از کاربران تعبیه شده و با فعال کردن آن، الگوی مصرف انرژی دستگاه به شکل جدیدی تغییر پیدا خواهد کرد.

حالت Ultimate Performance تنها در ویندوز 10 پرو فعال می‌شود

همان‌طور که گفته شد این ویژگی باعث افزایش مصرف انرژی خواهد شد، ازاین‌رو برای فعال کردن آن حتماً بایستی دستگاه را با شارژر متصل نمایید. در سوی دیگر به نظر می‌رسد این ویژگی به تمامی نسخه‌های ویندوز 10 اضافه نخواهد شد و صرفاً مختص به نسخه Pro Workstations خواهد بود؛ پس امیدی به فعال کردن آن در زمان اجرای Game Mode نداشته باشید تا بتوان از حداکثر قدرت سخت‌افزاری برای اجرای بازی‌ها در نسخه پرو استفاده کرد.

مایکروسافت برای اولین بار ویندوز 10 پرو را برای ورک‌استیشن‌ها سال گذشته برای دستگاه‌های پرقدرت و به‌خصوص سرورها معرفی کرد. تفاوت این نسخه با سایر نسخه‌های ویندوز 10، پشتیبانی کردن از 6 ترابایت حافظه رم و تعداد بی‌شماری پردازنده و سازگاری با پروتکل SMBDirect است که حداقل تأخیر و استفاده ناچیز از CPU برای دسترسی به شبکه را فراهم می‌کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    ببخشید این نسخه ویندوز 10 پرو ورک استیشن رو چطور و از کجا میتونیم دانلود ونصب کنیم متشکر میشویم پاسخ را ریپلی کنید به ایمیل بنده