گوگل 3.9 میلیون دستگاه گوشی پیکسل در سال 2017 فروخته است

طبق گزارش فرانسیسکو جرونیمو (مدیر تحقیقات IDC) گوگل در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳.۹ دستگاه گوشی‌ پیکسل و پیکسل دو به بازار عرضه کرده است. این رقم برای گوگل بد نیست چرا که دو برابر فروش پیکسل در سال ۲۰۱۶ است.

0

گزارش مؤسسه تحقیقات بازار Kantar Worldpanel نیز آمار فروش پیکسل را تایید کرده و نشان می‌دهد سهم بازار این گوشی در بازار آمریکا از ۱.۸ درصد به ۲.۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

با این همه باید اذعان کرد این میزان رشد کم و پراکنده است، درست مثل رشد آخرین نسخه‌ی اندروید. گوگل هنوز راه درازی را برای تبدیل شدن به یک فروشنده سخت‌افزاری مشهور مثل اپل یا سامسونگ در پیش دارد. اپل سال گذشته ۲۱۶.۷ میلیون دستگاه آیفون و سامسونگ ۳۱۶.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند اندرویدی به بازار عرضه کردند.

گفتنی است گوگل اخیرا بخش موبایل اچ‌تی‌سی را طی قرار دادی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار و به منظور تولید گوشی‌های سری پیکسل خریداری کرده و امیدوار است با تولید گوشی‌هایی جذاب‌تر با فناوری عالی دوربین پیکسل خود بتواند سهم بیشتری را از بازار تصاحب کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.