پاناسونیک دوربین‌های کامپکت لومیکس ZS200 و لومیکس GX9 را معرفی کرد

پاناسونیک به‌تازگی از دو دوربین جدید سری لومیکس خود رونمایی کرده است. مدل ZS200 را می‌توان یک دوربین «ببین و بگیر» محسوب کرد درحالی‌که GX9 یک دوربین بدون آینه با لنز قابل تعویض است.

0

دوربین‌های لومیکس GX9 و ZS200 پاناسونیک را می‌توان برای کاربران نیمه‌حرفه‌ای با نیازهای خاص دانست.

معرفی پاناسونیک لومیکس ZS200

لومیکس ZS200 یک دوربین کامپکت با سنسور یک اینچی و لنز زوم ۲۴-۳۶۰ میلی‌متری است که قابلیت لرزش‌گیر تصویر هیبریدی را به همراه دارد. در پشت این لنز یک سنسور یک اینچی ۲۰.۱ مگاپیکسلی با پردازنده Venus Engine پاناسونیک جای‌گرفته و پشتیبانی از ISO 12800 و فیلم‌برداری 4K از سایر مشخصات آن است.

این دوربین به یک منظره‌یاب ۰.۲۱ اینچی با 2330k نقطه از نوع الکترونیکی و همچنین یک صفحه‌نمایش ۳ اینچی لمسی مجهز است. ZD200 به سیستم فوکوس خودکار Depth from Defocus پاناسونیک با زمان فوکوس ۰.۱ ثانیه مجهز است و همچنین از بلوتوث و وای‌فای نیز بهره می‌گیرد.

این دوربین قرار است با قیمت ۸۰۰ دلار از ۲۹ اسفندماه به بازار عرضه شود.

معرفی پاناسونیک لومیکس GX9

دوربین Lumix GX9 اما به یک سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی Micro Four Thirds بدون low-pass filter و با پردازنده Venus Engine مجهز شده است. این دوربین نیز لرزش‌گیر ۵ محوره هیبریدی داشته و از یک لنز لرزش‌گیر نیز استفاده می‌کند.

GX9 همچنین یک منظره‌یاب چرخان الکترونیکی دارد تا بتوانید با آن از زاویه ۹۰ درجه نیز عکاسی کنید. علاوه بر این صفحه‌نمایش لمسی نیز به سمت پایین می‌چرخد تا بتوانید دوربین را بالای سرتان گرفته و عکاسی کنید.

این دوربین نیز به سیستم فوکوس خودکار DFD پاناسونیک با تشخیص چهره و چشم مجهز بوده و در نور کم نیز فوکوس سریعی دارد. GX9 قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 30fps را داشته و همچنین می‌توانید در حالت 4K photo هر فریم ویدئو را نیز به شکل عکس ذخیره کنید.

بلوتوث و وای‌فای و لنز ۱۲-۶۰ میلی‌متری F3.6-5.6 از سایر مشخصات این دوربین ۱۰۰۰ دلاری است که انتظار داریم اسفندماه و یا فروردین‌ماه به بازار عرضه شود.

منبع dpreview1 dpreview2
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.