اندروید P گوگل از یک طراحی مهیج و پشتیبانی از برآمدگی صفحه نمایش موسوم به Notch برخوردار خواهد بود

ظاهرا گوگل تغییرات بصری زیادی را در Android P اعمال خواهد کرد و گفته میشود اندروید پی گوگل از یک طراحی مهیج و پشتیبانی از برآمدگی صفحه نمایش موسوم به Notch برخوردار خواهد بود.

0

اگر نگاهی به آمار وضعیت نصب اندروید اوریو داشته باشید متوجه خواهید شد که جدیدترین نسخه اندروید هنوز در ابتدای راه است و تنها 1.1 درصد از کاربران اندرویدی طعم اوریو را چشیده‌اند اما از قرار معلوم گوگل سخت در حال کار برای توسعه اندروید P است.

اندروید P که در حال حاضر اسم نسخه بعدی اندروید است و سال آینده منتشر می‌شود از قرار معلوم به لحاظ ظاهری بهینه‌سازی‌های زیادی را شاهد خواهد بود و قرار است جذابیت‌های بصری اندروید پی به اندازه‌ای باشد که کاربران آیفون را با طراحی‌های زیبای iOS جذب خود کند.

از طرف دیگر اگر نگاهی به آیفون X داشته باشید متوجه بریدگی بالای صفحه‌نمایش این گوشی خواهید شد که باعث شده صفحه‌نمایش به زیبایی دوربین جلو را در بر بگیرد.

این طراحی که در گوشی اندرویدی اسنشال‌فون نیز به چشم می‌خورد به مذاق کاربران خوش آمده است و به احتمال زیاد در آینده نیز شاهد این طراحی در گوشی‌های تراز اول خواهیم بود. به همین دلیل ظاهرا اندروید پی برای تعامل بهتر با این ویژگی نیز بهینه‌سازی خواهد شد.

در این بین ZTE Axon M به عنوان گوشی اندرویدی که صفحه‌نمایش تاشو دارد مدتی پیش معرفی شد و گفته می‌شود که ZTE با گوشی‌های با صفحه‌نمایش تاشو بیشتر اما واقعی‌تر از راه می‌رسد. به احتمال زیاد سامسونگ نیز اواخر سال آینده ممکن است برنامه‌هایی برای عرضه یک گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو داشته باشد. در نتیجه اندروید پی تمرکز بیشتری بر روی این گوشی‌ها نیز خواهد داشت.

در کنار این موارد خبرهایی از عزم گوگل برای دسترسی مستقیم توسعه‌دهندگان اندرویدی به دستیار صوتی گوگل به گوش می‌رسد و چه بسا که این دستیار هوشمند را در هوم اسکرین و نوار جستجو در حالت گوش‌ به فرمان در اندروید پی شاهد باشیم.

با توجه به سابقه‌ای که از گوگل سراغ داریم انتظار می‌رود تا در فروردین‌ ماه نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید پی از جانب گوگل معرفی شود. به احتمال زیاد در مراسم Google I/O نیز که قرار است از 18 اردیبهشت‌ ماه برگزار شود خبرهای بیشتری را از اندروید پی شاهد خواهیم بود.

به احتمال زیاد کاربران پیکسل‌های گوگل اولین کاربرانی خواهند بود که چشمشان به جمال اندروید پی روشن خواهد شد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.