کوالکام پیشنهاد خرید جدید برودکام را نیز رد کرد

هفته گذشته خبری مبنی بر پیشنهاد خرید کوالکام به مبلغ 121 میلیارد دلار از سوی برودکام رسانه‌ای گردید؛ بااین‌حال به نظر می‌رسد هیئت مدیره کوالکام همچنان خواهان افزایش قیمت پیشنهادی هستند.

0

کوالکام بزرگ‌ترین تولیدکننده مودم‌های مورد استفاده در دستگاه‌های هوشمند و دومین تولیدکننده مطرح تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM است که در چند سال اخیر مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است.

چند ماه پیش برودکام برای خرید هر سهم کوالکام مبلغ 70 دلار به این شرکت پیشنهاد داد، در آن زمان این مبلغ چیزی حدود 33 درصد بیشتر از ارزش سهام کوالکام بود؛ اما کوالکام دست بالا گرفت و پیشنهاد برودکام را با این بهانه که برودکام ارزش این شرکت را نادیده گرفته است رد کرد.

هفته گذشته بار دیگر پیشنهاد خرید جدید برودکام به مقر اصلی کوالکام به ازای هر سهم به مبلغ 82 دلار ارسال شد که با توجه به ارزش فعلی این برند،‌ رقم کلی آن به 121 میلیارد دلار می‌رسید، اما ظاهراً این پیشنهاد نیز مطابق میل هیئت مدیره کوالکام نبوده است. پیشنهاد خرید جدید برودکام شامل پرداخت 60 دلار نقد به ازای هر برگه سهام کوالکام و 22 دلار از سهام این شرکت آمریکایی بوده که به عقیده هیئت مدیره کوالکام، در خوره ارزش این شرکت نبوده است.

منبع خبر مدعیست که Paul Jacobs رئیس هیئت مدیره‌ کوالکام، در نامه‌ای به Hock Tan مدیرعامل برودکام، پیشنهاد کرده جلسه‌ای برای حل و فصل این اختلاف قیمت تشکیل دهند، بااین‌حال برودکام در پاسخ اعلام کرده که پیشنهاد 82 دلاری برای هر سهم بهترین و آخرین پیشنهاد این شرکت است. کوالکام معتقد است که این پیشنهاد نمی‌تواند نقدینگی مورد نیاز برای خرید کمپانی NXP Semiconductors NV به مبلغ 38 میلیارد دلار را برآورده کند. نهایی شدن این قرارداد تنها یک تاییده نهایی از سوی دولت چین احتیاج دارد.

البته پیشنهاد خرید جدید برودکام دارای موارد کلیدی دیگری ازجمله پرداخت جریمه سنگین از سوی کوالکام، در صورت عدم تائید انجام این معامله از سوی نهادهای نظارتی ایالات‌متحده ازجمله FTC هم می‌شود. در سوی دیگر به نظر می‌رسد که با رد پیشنهاد جدید از سوی هیئت مدیره کوالکام، شرکت برودکام تلاش خود را برای ایجاد شکاف در هیئت مدیره کوالکام و جایگزین کردن 11 عضو آن با افراد تحت حمایت این شرکت افزایش خواهد داد؛ اگر این سیاست موفقیت آمیز باشد، چه بسا هیئت مدیره جدید کوالکام پیشنهاد 82 دلاری برودکام را قبول کنند.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.