نسخه المپیک گلکسی نوت 8 به ورزشکاران ایرانی تعلق نگرفت؛ آیا سامسونگ مقصر است؟ (آپدیت شد)

سامسونگ به عنوان حامی مالی المپیک زمستانی کره قرار بود به تمامی ورزشکاران حاضر در این رویداد یک نسخه ویژه از گلکسی نوت 8 را اعطا کند. اما ظاهراً به دلیل تحریم‌ها این گوشی به ورزشکاران ایران و کره شمالی تعلق نخواهد گرفت.

1

حتماً به خاطر دارید که سامسونگ ماه گذشته نسخه المپیک گلکسی نوت 8 را معرفی کرد. این نسخه محدود ویژه ورزشکاران حاضر در المپیک زمستانی کره جنوبی تولید شده تا به آن‌ها تعلق بگیرد. اما به‌تازگی خبر رسیده کمیته برگزاری المپیک به دلیل تحریم سازمان ملل از عرضه گوشی‌ها به ورزشکاران ایران و کره شمالی خودداری کرده‌اند.

همین موضوع باعث ایجاد موجی از خشم علیه سامسونگ در فضای مجازی شد و حتی سفیر کره جنوبی نیز به وزارت خارجه احضار شد. سخنگوی وزارت خارجه نیز از سامسونگ خواست تا رسماً به خاطر این اقدام عذرخواهی کند وگرنه موضوع بر روابط تجاری سامسونگ با ایران تأثیر شدیدی خواهد داشت. اما آیا واقعاً سامسونگ مقصر است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد 4 هزار دستگاه گلکسی نوت 8 نسخه ویژه برای تمامی ورزشکاران حاضر در المپیک در اختیار کمیته جهانی المپیک و کمیته برگزاری المپیک پیونگ‌چانگ 2018 قرار داده شده است اما این کمیته به دلیل تحریم سازمان ملل از تحویل گوشی به ورزشکاران ایرانی خودداری کرده است. به این ترتیب سامسونگ در این زمینه تصمیم‌گیر نبوده و با این حال موضوع کماکان در دست بررسی است.

به این ترتیب می‌توان گفت سامسونگ ایران و یا کره جنوبی در این قضیه تقصیری نداشته و مسئولیت برعهده کمیته المپیک است.

در همین میان از سوی ال‌جی ایران خبر رسیده که این شرکت در راستای حمایت از ورزشکاران ایرانی شرکت‌کننده در المپیک زمستانی 2018 کره، یک دستگاه گوشی پرچم‌دار ال‌جی وی 30 پلاس و یک تلویزیون 55 اینچی OLED سری C7 اعطا می‌کند.

به‌روزرسانی: کمیته بین‌المللی المپیک در پاسخ رسمی به مسأله می‌گوید:

گوشی موبایل در اختیار همه ورزشکاران همه کشورهای شرکت‌کننده در ⁧‫المپیک زمستانی‬⁩ ۲۰۱۸ پیونگ‌چانگ قرار خواهد گرفت. ایرانی‌ها می‌توانند گوشی‌ها را نگه دارند؛ ورزشکاران کره شمالی نه

بیانیه رسمی سامسونگ در این زمینه را نیز می‌توانید از این‌جا بخوانید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    ال جی رو ببین چطور از آب گل آلود ماهی میگیره ^-^ !!!