سقوط آزاد اچ‌تی‌سی کماکان ادامه دارد؛ گزارش ناامیدکننده مالی

جدیدترین گزارش مالی اچ‌تی‌سی نشان می‌دهد که این شرکت تایوانی همچنان در مسیر ضرر دهی گام برمی‌دارد و خبری از سودآوری در بخش‌های مختلف آن مشاهده نمی‌شود.

1

برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که پس از اجرای برنامه بازسازی و تمرکز بر روی تولید گوشی‌های بالا رده و از طرفی توسعه گجت‌های حوزه واقعیت مجازی، HTC متحول خواهد شد، ولی از قرار معلوم این پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیامد و جدیدترین گزارش مالی اچ‌تی‌سی همچنان کاهش درآمد را نشان می‌دهد.

بر این اساس درآمد شرکت تایوانی در ماه نخست سال 2018، نسبت به ماه دسامبر سال 2017 حدود 15.3 درصد کاهش یافته است. به نظر می رسد سقوط آزاد اچ‌تی‌سی کماکان ادامه دارد، چراکه درآمد حاصل از فروش محصولات مختلف این شرکت در شش ماه پایانی سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن‌هم 27 درصد کاهش یافته و به رقم 116.12 میلیون دلاری رسیده است.

پیش‌بینی می‌شود فروش گوشی پیکسل 2 گوگل که توسط اچ‌تی‌سی ساخته شده در ماه‌های آینده کاهش پیدا کند و عرضه گوشی میان رده HTC U11 Eyes نیز دردی از این اوضاع نابسامان اچ‌تی‌سی دوا نکند. همچنین اگرچه هدست واقعیت مجازی Vive Pro و نسخه مستقل Vive Focus VR در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهند شد، اما ساعات کاری خرده‌فروش‌ها در نیمه اول سال میلادی کاهش پیدا می‌کنند؛ ازاین‌رو احتمالاً تغییری در میزان فروش هدست‌های واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی هم ایجاد نخواهد شد.

تنها نکته مثبت و امیدوار کننده گزارش مالی بعدی این شرکت، اضافه شدن سرمایه حاصل از واگذاری خط تولید و پتنت‌های مرتبط با گوشی‌های سری پیکسل به گوگل به مبلغ 1.1 میلیارد دلار است.

 

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    اگه بگیم حقشه راست گفتیم.
    من گوشی one A9 دارم.الحق گوشی بسیار خوبیه.اما من دی ماه سال قبل اپدیت اندروید7 رو گرفتم و نصب کردم ولی از اون تاریخ به بعد هیچ اپدتی دریافت نکردم نه رفع باگ نه امنیتی و نه هیچی.حتی یک اپدیت 40 مگابایتی هم دریافت نکردم.درواقع بیشتر از یک سال هست که A9 من رنگ اپدیت ندیده و پچ امنیتی گوشی من متعلق به ماه دسامبر 2016 هست !.آخر اومدم کاستوم رام بزنم دیدم اول باید انلاک بشه.بعد S-OFF بشه و روت کنی و ریکاوری بزنی و بعدش کاستوم رام.هرچند گوشیم خوابید و هیچ فایلی هم پیدا نمیشه تا درستش بشه و بالا بیاد.
    واقعا HTC همه چیش مسخرست.حقشه این سقوط.امیدوارم به کلی نابود بشه