موشک فالکون هوی اسپیس ایکس به همراه خودرو تسلا رودستر با موفقیت به فضا پرتاب شد

سرانجام بامداد امروز موشک Falcon Heavy اسپیس ایکس با موفقیت به فضا پرتاب شد. این موشک در درون خود یک خودروی تسلا رودستر قرمز نیز به همراه دارد!

0

ایلان ماسک یک قدم به رویای پرتاب انسان به فضا و سکونت در مریخ نزدیک‌تر شد. موشک فالکون هوی شب گذشته سرانجام با موفقیت پرتاب شد و همچنین هسته‌های موشک با موفقیت به زمین نشستند. د وبوستر موشک که در میانه‌ را از فالکون هوی جدا شده بودند با موفقیت 30 متر آن‌طرف‌تر روی سکوهای فرود اسپیس‌ایکس Landing Zone 1 و Landing Zone 2 فرود آمدند. بوستر مرکزی اما که در بخش بالایی موشک قرار داشت تنها توانست یکی از سه موتور مورد نیاز برای فرود خود را روشن کند و به این ترتیب با سرعت 480 کیلیومتر بر ساعت و با فاصله 90 متر از کشتی مورد نظر با سطح آب برخورد کرد.

موشک فالکون هوی لقب قوی‌ترین موشک جهان را یدک می‌کشد و این اولین بار است که یک شرکت تجاری موفق می‌شود چنین موشکی را به فضا بفرستد. این موشک دارای 27 موتور بوده که نیروی پرتابی معادل 5 میلیون پوند را فراهم می‌کند. به این ترتیب فالکون هوی می‌تواند محموله‌ای با وزن حدود 6.3 تن را به مدار چرخش زمین بفرستد؛ چیزی حدود دوبرابر هر موشک عملیاتی دیگر. این وسیله قدرتمند می‌تواند برای کارهای جدیدی مثل ارسال ماهواره‌های امنیت ملی سنگین و یا حتی ماژول‌های سنگین و انسان‌ها به عمق فضا به کار رود.

خودروی تسلا رودستر درون این موشک ابتدا قرار بود در یک مدار به دور خورشید رها شود که آن را به مدار مریخ می‌رساند. اما ظاهراً هدف اسپیس ایکس عوض شده و حالا این خودرو به کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری رسیده است. سومین احتراق موتور بهتر از چیزی پیش رفته که ایلان ماسک انتظار داشته و به همین دلیل این رودستر قرمز از مقصد خود هم فراتر رفته است. به گفته ایلان ماسک احتمال این‌که این خودرو به سطح مریخ برسد بسیار اندک است اما این موضوع هیچ‌وقت هدف اصلی پرتاب نبوده است.

به این ترتیب ایلان ماسک و نقشه‌های جاه‌طلبانه او باز هم با موفقیت به انجام رسید و می‌توان گفت یک قدم به زندگی در فضا و یا حداقل شروع سفرهای فضایی جدید نزدیک‌تر شده‌ایم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.