اپل: آیفون 8، 8 پلاس و 10 دربرابر مشکلات باتری ایمن هستند

ممکن است که آیفون 8، 8 پلاس و X برای جلوگیری از خاموش شدن دستگاه به علت ضعف باتری، نیازی به کاهش سرعت سی‌پی‌یوی خود نداشته باشند؛ حداقل نه به‌شدت گوشی‌های آیفون 6، 6S، 7 و SE.

0

در نامه‌ای که امروز در پاسخ به سؤالات سناتور John Thune منتشر شد، اپل می‌گوید که به خاطر آپدیت‌های سخت‌افزاری جدیدترین مدل‌هایش و سیستم مدیریت بهتر کارایی گوشی در آن‌ها، احتمالاً نیازی به کاهش توانایی پردازنده دستگاه نخواهد بود و به این ترتیب در گوشی‌های جدید مشکلات باتری آیفون وجود نخواهد داشت.

اپل در پاسخ به اینکه آیا کمپانی آپدیت مشابهی را برای مدل‌های جدید گوشی‌هایش عرضه می‌کند یا خیر نوشت:

آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X به به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری مجهز شده‌اند که اجازه استفاده از سیستم مدیریت کارایی پیشرفته‌ای را می‌دهد؛ دقیق‌تر اینکه iOS قادر به پیش‌بینی بهتر رفتار سخت‌افزار خواهد بود به‌این‌ترتیب از خاموش شدن غیرمنتظره دستگاه جلوگیری می‌کند.

در این پاسخ، گفته نشده که اپل ابداً آپدیتی را برای کاهش کارایی سیستم در جدیدترین آیفون‌هایش منتشر نخواهد کرد؛ اما مسلماً این‌طور برداشت می‌کنیم که حتی اگر اپل مجبور به کاهش توانایی سی‌پی‌یو آیفون‌هایش جدید شود، شرایط به بدی مدل‌های قدیمی‌تر نخواهد شد.

همچنین نمی‌توان تفاوت محسوس این بیانیه را با اظهارنظر قبلی کمپانی نادیده گرفت. وقتی اپل در ابتدا تائید کرد که پردازنده گوشی‌هایش را کند می‌کند، نوشت که «در آینده می‌خواهیم پشتیبانی از این قابلیت را به سایر دستگاه‌ها نیز اضافه کنیم». به نظر می‌رسد که اپل از تصمیم خود صرف‌نظر کرده و ادبیاتش را هم‌ تغییر داده باشد.

با توجه به این مطلب، به نظر می‌رسد که اپل رویکرد میانه‌ای را پیش بگیرد. کمپانی در پاسخ اضافه کرد که «تمام آیفون‌ها از یک سیستم مدیریت کارایی ابتدایی بهره می‌برند»؛ منظور قابلیت‌هایی است که برای حفظ امنیت دستگاه و محافظت از اجزای داخلی آن ضروری هستند.

حالا سؤال اینجاست که آیا اپل به کمک سخت‌افزار جدید می‌تواند از افت توانایی غیرقابل‌تحمل نظیر مدل‌های قدیمی‌تر جلوگیری کند یا خیر. طبق این بیانیه، به نظر می‌رسد که کمپانی به لطف نظارت بهتر سخت‌افزار، قادر به کنترل بهتر کارایی دستگاه باشد. با توجه به اینکه مدل‌های قبل از آیفون 6 نیازی به این کاهش سرعت سی‌پی‌یو نداشتند، به نظر می‌رسد که اپل واقعاً راهی برای جلوگیری از مشکلات این‌چنین در جدیدترین آیفون‌هایش پیداکرده باشد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.