برودکام پیشنهاد تازه‌ای برای خرید کوالکام دارد: 121 میلیارد دلار!

برودکام از خرید کوالکام دست‌بردار نیست و پیشنهاد گزاف دیگری به کوالکام مطرح کرده، در این پیشنهاد تازه برودکام مبلغ گزاف 121 میلیارد دلار برای خرید کوالکام وعده داده است.

0

چند ماه پیش برودکام برای خرید هر سهم کوالکام مبلغ 70 دلار به این شرکت پیشنهاد داد، در آن زمان این مبلغ چیزی حدود 33 درصد بیشتر از ارزش سهام کوالکام بود. اما کوالکام دست بالا گرفت و پیشنهاد برودکام را با این بهانه که برودکام ارزش این شرکت را نادیده گرفته است رد کرد.

از قرار معلوم برودکام از خرید کوالکام دست‌بردار نیست و این بار به ازای خرید هر سهم کوالکام مبلغ 82 دلار پیشنهاد داده است، با این حساب با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت برودکام چند ماه پیش با پیشنهاد 105 میلیارد دلار برای خرید کوالکام جلو آمده بود و این بار برودکام مبلغ گزاف 121 میلیارد دلار را برای خرید این غول سازنده تراشه‌های الکترونیکی به کوالکام پیشنهاد داده است.

برودکام آنقدر از پیشنهاد خود مطمئن است که مدعی شده این قیمت بهترین و آخرین پیشنهاد این شرکت برای خرید کوالکام است. قرار است مبلغ 60 دلار نقدا به ازای هر سهم کوالکام به این شرکت پرداخته شده و مابقی سهم‌ها از آن برودکام خواهد شد.

به این ترتیب می‌توان گفت برودکام چیزی حدود 50 درصد بیشتر از ارزش سهام کوالکام در بازار بورس به این شرکت پیشنهاد داده است. هاک تَن (Hock Tan)، مدیر عامل برودکام با این پیشنهاد جدید فشار بیشتری به استیو مالِنکوف (Steve Mollenkopf) و اعضای هیئت مدیره کوالکام وارد کرده است.

از طرف دیگر کوالکام اعلام کرده است که این پیشنهاد جدید را دریافت کرده و قبل از ارسال پاسخ نهایی نیاز به بررسی این پیشنهاد دارد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.