13 محصول دنیای فناوری در سال 2018 که شما را مطمئناً شگفت‌زده خواهد کرد

امسال تکنولوژی راه پرپیچ‌وخمی را طی کرده، هر نوع احساساتی را تجربه کرده و در این سفر ما را هم با خود همراه کرده است؛ اپل گوشی قدرتمند iPhone X خود را معرفی کرد، شاهد تجدید فعالیت گجت‌های خاطره‌انگیز و سقوط محصولات دوست‌داشتنی نظیر پیام‌رسان AOL بودیم.

0

خوشبختانه به نظر می‌رسد که سال 2018 دسته‌ای از محصولات و سرویس‌های جدید و هیجان‌انگیز را برایمان تدارک دیده باشد. جهت بررسی این محصولات با فارنت همراه باشید!

هدست واقعیت افزوده Magic Leap One

Magic Leap One

اولین محصولی که از استارتاپ واقعیت افزوده حمایت‌شده توسط گوگل بیرون آمد، یعنی هدست واقعیت افزوده Magic Leap One Creator Edition شبیه به یک جفت عینک آفتابی به نظر می‌رسد که از دنیای فانتزی Steampunk بیرون کشیده شده باشد. هر بسته محصول شامل یک ست سبک عینک هوشمند، یک پک باتری و کنترلر حرکت می‌شود. Leap One برخلاف دیگر هدست‌های واقعیت افزوده، یک تصویر سه‌بعدی کامل را بر شبکیه چشم شما می‌تاباند که می‌توان با چشم بر آن‌ها درست مثل دیگر اشیاء فوکوس کرد. هنوز قیمت این دستگاه مشخص نشده است، اما انتظار داریم که در سال 2018 میلادی عرضه شود.


گوشی رد هیدروژن وان

Red Hydrogen Phone

کمپانی رد به‌غیراز تولید دوربین برای فیلم‌های هالیوودی و برنامه‌های تلویزیونی، اولین گوشی هوشمند خود را سه‌ماهه اول سال 2018 میلادی عرضه خواهد کرد. این گوشی اندرویدی که با عنوان Red Hydrogen شناخته می‌شود و به‌شدت توجه علاقه‌مندان به سینما و عکاسی را به خود جلب کرده است، دارای یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی باحالت‌های صفحه‌نمایش «هولوگرافیک» و قابلیت‌های ماژولار است؛ اما قیمت جالب‌توجهی هم دارد. برای خرید نسخه تیتانیومی این گوشی 1595 دلار و برای خرید نسخه آلیاژ آلومینیوم آن باید 1195 دلار بپردازید.


کنسول بازی Ataribox

Ataribox

قرار است که کمپانی Atari، کنسول AtariBox که یک نسخه تحول‌یافته از Atari 2600 خود است را عرضه کرده و تحمل هر شخص متولد دهه 80 میلادی را برای محصولات نوستالژیک به چالش بکشد. کنسول جدید از سیستم‌عامل لینوکس استفاده می‌کند و دارای دو طراحی (یکی چوبی و دیگری شیشه مشکی و قرمزرنگ) است و از هردو بازی‌های کلاسیک و جدید پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای پورت‌های USB، HDMI و اتصالات کارت حافظه SD است. بااینکه انتظار داریم کنسول در بهار سال آینده عرضه شود، تاریخ پیش سفارش آن‌که 23 آذرماه انتخاب‌شده بود، به عقب‌افتاده است. بسته به پیکربندی سخت‌افزاری انتخابی کاربر، قیمت کنسول بین 249 تا 299 دلار خواهد بود.


Apple iPhone 8S، 8S Plus و احتمالاً آیفون XS؟

Iphone 8s, 8s Plus and x..?

بااینکه هنوز هیچ‌چیز تائید نشده است، احتمالاً سال بعد کمپانی اپل سری جدید گوشی‌های هوشمندش را عرضه خواهد کرد. دستگاه‌هایی که حدس می‌زنیم با نام‌های iPhone 8S و 8 Plus شناخته شوند، احتمالاً در اواخر شهریورماه عرضه خواهند شد و شایعه شده که به‌جای بدنه شیشه‌ای، از جنس فلز ساخته شوند. حتی جزئیات کمتری از آیفون X بعدی در دسترس است که مسلماً تائید نشده‌اند و مطمئن نیستیم که نسل بعد این گوشی چه نام داشته باشد (آیفون XS؟ آیفون XI؟ آیفون 11؟). با توجه به سرنخ‌های موجود از آیفون X فعلی، احتمالاً نسخه بعدی در اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه عرضه خواهد شد، از تکنولوژی TrueDepth برای دوربین پشتی خود بهره خواهد برد و بریدگی بالای صفحه مشابه آیفون X فعلی خواهد داشت.


ضبط و پخش‌کننده ویدئوی بی‌سیم Channel Master Stream+

Channel Master Stream+

به‌عنوان یک DVR بی‌سیم که می‌تواند به یک تلویزیون اندرویدی پخش‌کننده رسانه نیز تبدیل شود، Channel Master Stream+ می‌خواهد که بهترین محصول TiVo باشد. می‌توان این محصول را با پرداخت 99 دلار پیش سفارش داد و انتظار می‌رود که قیمت آن در زمان عرضه در فروشگاه‌ها به 150 دلار نزدیک باشد. Stream+ با 4K و HDR سازگار است، پشتیبانی داخلی از کروم‌کست دارد و یک راهنمای برنامه‌ریزی برای dual-tuner DVR دارد که به کمک آن کاربران می‌توانند یک برنامه را تماشا کنند و به ضبط برنامه دیگری بپردازند؛ و چون یک تلویزیون اندرویدی است، دسترسی به اپلیکیشن‌های پخش محتوای زیادی را ممکن می‌کند (البته نتفلیکس و Amazon Prime Video هنوز گواهی فعالیت در Stream+ را کسب نکرده‌اند).


کامپیوتر Apple iMac Pro

Apple iMac Pro

آی‌مک پروی اعلاء که حالا برای سفارش آماده‌شده است، از یک صفحه‌نمایش 27 اینچی، یک پردازنده Intel Xeon کلاس W تا 18 هسته و یک تراشه اختصاصی T2 که امنیت و رمزگذاری boot دستگاه را بالا می‌برد، استفده می‌کند. iMac Pro که به روکشی از جنس فلز مشکی مجهز شده است، از 4999 دلار شروع‌شده و قیمت آن بسته به سخت‌افزار انتخابی کاربر، می‌تواند تا 13199 دلار بالا برود.


هدست واقعیت مجازی Oculus GO

Aculos GO

هدست Oculus GO فیس‌بوک که در اوایل سال 2018 میلادی عرضه خواهد شد و قیمت 199 دلاری دارد، یک هدست مستقل است که برای استفاده از آن نیازی به کامپیوتر یا گوشی ندارید. از یک صفحه‌نمایش LCD با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل، اسپیکرهای داخلی، یک جک هدفون و یک موشن کنترلر با 3 درجه از آزادی بهره می‌برد.


گلکسی اس 9، گلکسی اس 9 پلاس و گلکسی نوت 9

تصاویر گلکسی اس 9

همان‌طور که هرسال آیفون‌های جدید عرضه می‌شوند، سامسونگ هم گلکسی‌های جدید خود را به بازار می‌فرستد. شایعات نشان می‌دهند که ممکن است در اواخر دی‌ماه و در طول CES و یا در اوایل اسفندماه و در طول MWC بتوانیم نگاهی به Galaxy S9 و S9 Plus بیندازیم. همچنین احتمال دارد که مکان حسگر اثرانگشت را از کنار دوربین پشتی حرکت بدهند. گوشی نوت 9 بزرگ‌تر نیز ممکن است به حسگر زیر صفحه‌نمایش مجهز شده باشد.


لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به اسنپ‌دراگون

Snapdragon Power Windows Laptops

مدت‌زمانی می‌شود که کوالکام و سازندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی بنای رفاقت گذاشته‌اند، اما حالا به نظر می‌رسد که در سال 2018 میلادی لپ‌تاپ‌هایی که از اسنپ‌دراگون استفاده می‌کنند را در بازار ببینیم. نه‌تنها لنوو، اچ‌پی و ایسوس به‌صورت عمومی اعلام کردند که می‌خواهند به کمک تراشه اسنپ‌دراگون 835 کوالکام دستگاه‌های ویندوزی بسازند، بلکه توانستیم نگاهی گذرا به دو لپ‌تاپ که در حال حاضر هم از این تراشه استفاده می‌کنند یعنی Asus NovaGo و HP Envy x2 بیندازیم. این انحراف از تراشه‌های x86 اینتل، باعث می‌شود که لپ‌تاپ‌ها ازلحاظ راندمان و اندازه بیشتر شبیه به یک گوشی باشند.


سرویس پخش محتوای ESPN Plus

ESPN Plus

شبکه ورزشی تلویزیونی ESPN از بهار سال بعد سرویس پخش محتوای خود که ESPN Plus نام دارد را راه‌اندازی می‌کند. این سرویس در قالب یک اپلیکیشن که قادر به پخش کانال‌های ESPN و رویدادهای ورزشی است، عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که مشترکان فعلی ESPN برای اشتراک این سرویس جدید تخفیف دریافت کنند یا خیر.


اسپیکر هوشمند Apple HomePod

Apple Homepod

چقدر طول می‌کشد تا اپل یک اسپیکر مجهز شده به سیری را عرضه کند؟ ظاهراً کمپانی به زمان قابل‌توجهی نیاز دارد. این دستگاه در خردادماه معرفی شد و عرضه آن تا بهمن‌ماه طول کشید (البته در اصل قرار بود که در اوایل دی‌ماه عرضه شود). HomePod پاسخ اپل به اسپیکر اکوی آمازون و اسپیکرهای هوشمند Home Smart گوگل است. جدای از پشتیبانی از سیری، قادر به ارسال پیام، پخش موزیک از Apple Music و کار با پلتفرم HomeKit اپل است. قیمت آن نیز 349 دلار در نظر گرفته‌شده است.


کاشی‌های شیروانی پنل خورشیدی تسلا (طرح‌های جدید)

Tesla Solar Roof Tile Panels

این محصول که در سال 2016 میلادی معرفی‌شده و از اردیبهشت‌ماه امسال برای سفارش آماده بود، می‌تواند انرژی خانه شمارا از طریق انرژی خورشیدی تأمین کند و از حالا می‌توانید انتظار طرح‌های بیشتری از آن را داشته باشید. هرکدام از این کاشی‌ها با قیمت 42 دلار (یا 11 دلار بدون سلول‌های فتوولتاییک جاسازی‌شده در کاشی) به فروش می‌رسند. در حال حاضر دو طراحی جدید (طرح‌دار و صاف) که در وب‌سایت تسلا با عناوین Slate و Tuscan معرفی‌شده‌اند، در سال جاری میلادی عرضه خواهند شد.


Google Clips

Google Clips

دوربین 12 مگاپیکسلی گوگل که به هوش مصنوعی مجهز شده و 249 دلار قیمت دارد به‌طور خلاصه، می‌تواند برایتان عکس بگیرد. این محصول از یادگیری ماشین و شناسایی چهره برای گرفتن عکس و ویدئوهای کوتاه استفاده می‌کند. می‌توانید این دوربین را به هر جا که دوست داشتید بچسبانید و به‌مرورزمان یاد می‌گیرد که از چه چیزهایی عکس بگیرد، چگونه برای لبخند افراد منتظر بماند و حرکت و چهره‌های آشنا را چطور تشخیص دهد. حتی می‌تواند حیوان خانگی شمارا هم شناسایی کند! تمام محتوای تهیه‌شده، در خود دوربین ذخیره می‌شود و برای کار کردن نیازی به اینترنت یا گوشی ندارد.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.