گوگل بیش از 700 هزار اپلیکیشن آلوده را در سال 2017 از پلی‌استور حذف کرده است

اگرچه پلی‌استور مملو از اپ‌ها و بازی‌های فوق‌العاده‌ است اما خانه‌ی اپ‌های مخرب نیز هست. سال گذشته اندک گزارش‌هایی از اپ‌های مخرب اندرویدی وجود داشت اما امسال ارقام جدید گوگل وخامت اوضاع را نشان می‌دهند.

0

گوگل می‌گوید بخش‌های امنیتی متعدد این شرکت که برای مقابله با رسیدن اپ‌های مخرب به دستگاه کاربران اندروید طراحی شده‌ است به پاک کردن بیش از ۷۰۰ هزار اپ مخرب از پلی‌استور در سال ۲۰۱۷ کمک کردند.

این رقم ۷۰ درصد بیشتر از آمار اپ‌های پاک شده از پلی‌استور در سال ۲۰۱۶ است و جالب اینجاست که ۹۹ درصد از این ۷۰۰ هزار اپ پیش از اینکه حتی توسط یک کاربر نصب و استفاده شوند از میدان به در شدند. این موفقیت مرهونِ یادگیری ماشینی گوگل است.

گوگل برادری خود را در کنترل اپ‌های مخربی که سعی دارند در قالب اپ‌های قانونی به دستگاه‌ها راه پیدا کنند به اثبات رسانده است. این شرکت توانست در سال ۲۰۱۷ رقمی معادل ۲۵۰ هزار اپ مخرب را از پلی‌استور پاک کند. ده‌ها هزار اپلیکیشن غیراخلاقی نیز سال گذشته از پلی‌استور حذف شدند و میزان نصب اپ‌هایی که بار مخرب داشتند نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۶ و به لطف بخش امنیت گوگل پلی کاهش چشم‌گیری داشت.

اینکه بخواهیم اپلیکیشنی را با اطمینان خاطر بر روی گوشی خود نصب کنیم کاملا منطقی است اما در روزگاری که سازندگان اپ‌های مخرب برای پیش‌برد اهداف پلید خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند پیشرفت و قدرت بخش امنیت گوگل مثال زدنی است.

 

منبع androidcentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.