اپلیکیشن تندرستی Strava مکان مراکز نظامی سری آمریکا را فاش کرد!

این روزها اپ‌های پیاده روی، اجرا و تناسب اندام زیادی وجود دارند که با داشتن جی‌پی‌اس به کاربران اجازه می‌دهند از روند پیشرفت خود آگاهی پیدا کنند. شرکت Strava مستقر در سان فرانسیسکو اپلیکیشن تندرستی Strava را ساخته که از موقعیت‌یاب موبایل (GPS) برای ردگیری تحرک و فعالیت‌های ورزشی کاربران استفاده می‌کند.

0

اپلیکیشن تندرستی Strava که خود را «شبکه‌ی اجتماعی تندرستی» معرفی می‌کند به کاربر اجازه می‌دهد تا زمان و نقشه‌ی تمرینات‌شان را ثبت و به‌صورت آنلاین برای دوستان‌شان ارسال کند. بر اساس گزارش واشنگتن‌پست و دست بر قضا این اپلیکیشن بطور تصادفی محل‌هایی را که نباید کسی از آن آگاه شود نشان داده است.

اپلیکیشن تندرستی Strava

اخیرا معلوم شده است که نقشه‌ها تصاویری از پایگاه‌های نظامی در کشورهایی مثل سوریه و عراق را ارائه می‌دهد که سربازان داخل آن در حال تمرین و ورزش و فعالیت هستند. احتمالا اپلیکیشن تندرستی Strava توسط سربازان علاقه‌مند به ورزش مورد استفاده قرار گرفته است.

ارتش آمریکا گفته است که در حال بررسی نقشه حرارتی (Heatmap) منتشر شده است. این مساله هشداری برای نیروهای ارتش است که هنگام تبادل اطلاعات شخصی جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

 

منبع ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.