اسپیس ایکس اولین موشک Falcon Heavy خود را 17 بهمن‌ماه پرتاب خواهد کرد

تنها چند روز بعد از اجرای تست پیش از پرتاب موشک Falcon Heavy شرکت SpaceX، ایلان ماسک اعلام کرده که کمپانی برای اولین پرتاب این موشک در روز سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه از دماغه کندی در ایالت فلوریدا، برنامه‌ریزی می‌کند.

0

اسپیس‌ایکس در ابتدا می‌خواست که موشک Falcon Heavy را در سال 2013 یا 2014 میلادی پرتاب کند، اما مدام این تاریخ را به عقب انداخته است. حالا که موشک توانسته با موفقیت تست‌های خود را پشت سر بگذارد، پرتاب در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد.

اولین پرتاب موشک Falcon Heavy در 17 بهمن‌ماه از پد پرتاب موشک 39A در دماغه کندی انجام خواهد شد. از جاده عمومی می‌توان به‌راحتی پرتاب را مشاهده کرد.

-Elon Musk (@elonmusk) January 27, 2018

این سفینه که از اجزای قابل‌استفاده سه Falcon 9 کهنه ساخته‌شده، یکی از قوی‌ترین سفینه‌های ساخته‌شده تا به امروز است. این موشک را از پد پرتاب 39A که روزگاری مورداستفاده سفینه آپولو بود، پرتاب خواهند کرد. همان‌طور که ایلان ماسک اشاره می‌کند، مشاهده این پرتاب از طریق جاده مورداستفاده عموم امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.