با این فناوری در خودروهای آینده خبری از آیینه نخواهد بود!

تکنولوژی جدید میتسوبیشی نیاز خودروها به آینه‌های بغل و جلو را از بین می‌برد. استفاده از خودروهای بدون آینه در سال 2016 میلادی تائید شد. این تولیدکننده خودرو انتظار دارد که از سال میلادی بعدی خودروهای خود را به فروش برساند.

0

یک خودرو بدون آینه

خودروهای بدون نیاز به راننده از الآن هم از مردم می‌خواند که کنترل خودرو را به سیستم‌های هوش مصنوعی بسپارند. حالا میتسوبیشی می‌خواهد که یکی از آخرین میراث دوران باستان، یعنی آینه‌جلو را از خودروها حذف کند.

در طول هفته گذشته، این تولیدکننده خودرو اعلام کرد که تکنولوژی دوربین خودرویی را توسعه داده که بالاترین عملکرد را در این صنعت دارد. زمانی که این دوربین بر یک خودرو نصب شود، می‌تواند اشیاء تا فاصله 100 متری را تشخیص دهد و دقت تشخیص وجود اشیاء 14 درصدی گذشته را تا 81 درصد بالا ببرد.

میتسوبیشی توضیح می‌دهد که این دوربین‌ها از سیستم هوش مصنوعی Maisart خود شرکت استفاده می‌کنند که برای عابران پیاده، ماشین‌ها و موتورها تفاوت قائل می‌شود. درنهایت انتظار داریم که دوربین‌ها از تصادفات پیشگیری کنند، خصوصاً آن دسته از تصادفاتی که علت یک خودروی در حال حرکت به حالت زیگزاگ بین خطوط است. این، یکی از ابتدایی‌ترین نسخه‌های تکنولوژی میتسوبیشی است. همان‌طور که کمپانی توضیح می‌دهد، می‌خواهد کارایی دوربین‌ها را در آب‌وهوای بد، شب و جاده‌هایی که در آن‌ها باد زیاد می‌وزد، بهبود دهد.

امنیت شما مهم است

این اولین تلاش در خصوص «دید» خودروها نیست. در آذرماه Lockheed Martin، Northrop Grumman و بازنشسته ناسا Luis Dussan برای ایجاد شرکت Aeye با یکدیگر شریک شدند؛ این کمپانی امید دارد که حسگرهای جدید برای خودروهای بدون نیاز به راننده توسعه دهد. میتسوبیشی جدای از تکنولوژی دوربین، سیستم امنیتی جدیدی را معرفی کرد که در آن علامت‌هایی از خودرو بر روی زمین تابانده می‌شود و به‌این‌ترتیب، دیگر راننده‌ها و عابران از کاری که راننده قصد انجام آن را دارد باخبر می‌شوند.

در سال 2016 استفاده از خودروهای بدون آینه در ژاپن و اروپا تائید شد، پس میتسوبیشی زمان زیادی برای توسعه و تست دوربین‌های آزمایشی در اختیار داشت. این تولیدکننده خودرو، پیش‌بینی می‌کند که در سال 2019 میلادی خودروهای بدون آینه در ژاپن به فروش برسند.

جدای از بهبود سیستم‌های امنیتی از طریق سری چشم‌های دیجیتالی که دقیق‌تر از چشم انسان عمل می‌کنند، با حذف آینه‌های بغل، طراحی خودرو آئرودینامیک‌تر می‌شود، سرعت خودرو بالاتر می‌رود و در مصرف سوخت هم صرفه‌جویی می‌شود. بسته به موفقیت این خودروهای جدید، ممکن است دیگر تولیدکنندگان خودروها نیز به دنبال میتسوبیشی سرعت توسعه خودروهای بدون آینه خود را افزایش دهند.

منبع futurism
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.