توییتر از فناوری یادگیری ماشینی برای برش تصاویر استفاده می‌کند

درحالی‌که در ذهن بسیاری از افراد فناوری هوش مصنوعی اغلب در صنایع بالادستی ازجمله خودروهای خودران خودش را نشان می‌دهد، بااین‌حال شاید جالب باشد که بدانید این فناوری می‌تواند در ساده‌ترین سرویس‌ها مورد استفاده قرار گیرد. به‌عنوان‌مثال توییتر به‌تازگی در پلتفرم خود هوش مصنوعی را ادغام کرده که به‌طور خودکار می‌تواند قسمتی از تصاویر که از برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است را برش دهد.

0

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، شاخه‌ای از علم روز که تقریباً تمام غول‌های فناوری مشغول توسعه آن هستند. توییتر نیز چند وقتی است که مشغول اضافه کردن این ویژگی به پلتفرم به اشتراک‌گذاری محتوای خود است و سرانجام روز گذشته شیوه کار آن را در وبلاگ رسمیش شرح داد.

فناوری یادگیری ماشینی توییتر برای تمام کاربران قابل دسترس است

اگر تاکنون یک‌بار هم از سرویس توییتر استفاده کرده باشید، بدون شک در جریان هستید که در زمان پیوست تصویر به متن توییت، صرفاً قسمتی از آن در پیش‌نمایش نشان داده می‌شود و فالورها برای مشاهده سایز کامل تصویر بایستی بر روی لینک پیوست کلیک کنند. موضوع اینجاست که گاهی قسمتی از تصویر در پیش‌نمایش انتخاب می‌شود که ارتباط آن با متن نوشته شده به کمترین میزان می‌باشد.

همین موضوع باعث گردیده که توییتر از فناوری یادگیری ماشینی برای برش تصاویر استفاده کند. بر این اساس ابزار برش تصویر جدید توییتر برجسته‌ترین قسمت عکس را تشخیص می‌دهد؛ چیزی که از نظر بصری جذب کننده است و برش بر اساس آن انجام می‌شود. در این سیستم از الگوریتم‌های استفاده شده که به با ردیابی مسیر نگاه افراد، متوجه می‌شود که کدام قسمت تصویر برای عموم جذاب‌تر است؛ بعد از آن پیکسل‌های موردنظر انتخاب شده و برش داده می‌شوند.

یادگیری ماشینی

البته بدهی است که یادگیری ماشینی یک فناوری رو به رشد است و سرویس جدید توییتر نیز به‌مرور زمان پیشرفته‌تر خواهد شد. البته از آنجا که هیچ فناوری جدید بدون خطا نیست، توییتر درصدد تعبیه قابلیتی است که به کاربران امکان برش دادن دستی تصاویر در صورت درست عمل نکردن صحیح فناوری یادگیری ماشینی این سرویس را می‌دهد. این ویژگی بر روی نسخه‌های اندروید، iOS و دسکتاپ توییتر برای تمامی کاربران قابل دسترس است، از این رو دفعه بعدی که تصویری به متن مطلب خود پیوست کنید، از شما خواسته می‌شود که از فناوری یادگیری ماشینی برای تشخیص صحیح قسمت‌های جذاب تصویر تشکر نمایید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.